Magas fordulatszámra kapcsolt a Forma-1 a szezon második felére. A november végi szezonzáró Abu Dzabi futamig ugyanis még hét futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományú versennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monza mindenki kedvence. Ezúttal azonban nem pihenhettek a csapatok és Spában a verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé, ahol a hétvégén már rajthoz is állnak. A Mercedes a szünet után szemmel láthatóan továbbra sem esett ki a szerepéből, csak hogy ezúttal Belgiumban Nico Rosberg állhatott a dobogó legfelső fokára. Lewis Hamilton nem volt szerencsés idén autója erőforrásai terén, ez hátráltatta abban, hogy egyre közelebb kerüljön a világbajnoki címéhez. Rosberg elmondása szerint azonban nem gondolta volna, hogy a rajtrács végéről a dobogó harmadik helyére sikerül felérnie brit csapattársának Belgiumban, de Hamiltonnak a balesetekkel szerencséje volt. Hamilton 2014-ben és 2015-ben is hazavihette az olaszországi győztes trófeát, így a triplázás erősen képben lehet.
A Ferrari otthonában természetes, hogy egy jó szereplés lehet a célkitűzés, de James Allison technikai igazgató távozásával jelentősen csökkentek az esélyek. A szezon első részében szinte mindig ott állt a dobogón valamelyik Ferrari-pilóta, de Silverstone-ban valami megváltozott. A Red Bull megerősödött és azóta mindig az egyik, ha nem mindkét Red Bull pilóta ott állhat a dobogón a Mercedes pilóták mellett.
Érdemes lesz odafigyelni a Williams és a Force India pilótákra is a hétvégén. Utóbbi kielőzte a Williamst a konstruktőri ponttáblán Belgiumban, de ezen a gyors pályán tavaly mindkét istálló pilótái brillíroztak. A Williams pilóták a harmadik és negyedik, míg a Force Indiások a hetedik és nyolcadik pontszerző helyeken végeztek. A Pirelli az idei évben a szokásos lágy és közepes abroncsok mellett harcba állítja a szuperlágy papucsokat is. Bár ismét Mercedes siker várható a hétvégén, Monza a Ferrari pályája. A Tifosi a Ferrari és annak pilótái miatt látogat ki a versenyre, így nagy nyomás lesz Vettelen és Raikkönenen. Ennek ellenére egy dobogós helyezés kisebbfajta csodával érne fel. Max Verstappen mindenesetre felkötheti a nadrágját. A Tifosi nem felejti el összetűzéseit finn kedvencével, Kimi Raikkönennel.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok. Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 4.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc. 2015-ben Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A brit pilóta ideje 1:18:00.688 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Felipe Massa (Williams) ért célba. Érdekesség, hogy Hamilton és Massa 2014-ben ugyanezen a helyen ért célba Monzában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!