Nem pihenhettek a Forma-1-es csapatok, hiszen alig egy héttel a spanyolországi futam után máris következik a gazdagság és csillogás szinonimájaként számon tartott Forma-1-es Monacói Nagydíj. A Monte-Carlo utcáin megrendezett futam talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Felbolydul ilyenkor a Francia Riviéra, hiszen köszönhetően a Forma-1-es futamnak és az előtte rendezett Cannes-i filmfesztiválnak, mindent elözönlenek a filmrajongók, celebvadászok és a Forma-1-es szurkolók.
Az idei évben a Red Bull dominanciája nem sok teret hagy más csapatok számára. Egyedül a McLaren és Lewis Hamilton az, aki egy kicsit meg tudta szorongatni a vörös bika sztárpilótáját, Sebastian Vettelt. Már a Spanyol Nagydíjon is nagyon közel volt hozzá Hamilton, hogy ő állhasson fel a dobogó legfelső fokára, de a hétvégén még esélyesebb lesz, hiszen a Monacói Hercegség a wokingiak és Hamilton felségterülete. Bár utoljára 2008-ban sikerült a McLarennek – Lewis Hamilton révén – győznie ezen a pályán, de még így is ez az egyetlen csapat, amely közel kerülhet a szárnyaló és a tavalyi futamon is kettős győzelmet szerző Red Bullhoz. A McLaren egyébként eddig tizenötször tudott nyerni monacói utcáin.
A Ferrari gyorsan reagált arra, hogy Spanyolországban kétszeres világbajnoka hazai rajongói előtt lekörözött pilótaként ért célba. Az ebben a szezonban eddig mindössze egy dobogós helyezést begyűjtő patinás istálló a két verseny között átszervezte a műszaki részlegét. Aldo Costa technikai igazgató fizet az eddigi eredménytelenségért, eltávolították posztjáról. Pat Fry lett Costa utódja, a Ferrari karosszériáért felelős igazgatójaként, a gyártásért Corrado Lanzone felel ezentúl, miközben Luca Marmorini továbbra is a motor és elektronika részleg vezetője marad.
A versenyt várhatóan szép időjárási körülmények között rendezik meg, így ez a tényező nem lesz hatással a végeredményre. A DRS (állítható hátsó szárnyak) használata a pálya természeténél fogva (a DRS zóna alig 300 méter lesz) nem ad jelentős előnyt az előzésnél. A Pirelli szuperlágy abroncsokkal készül a hétvégére, amelyeket úgy terveztek meg, hogy minél optimálisabb teljesítményt nyújtsanak rövid távon. Így a bokszbeállási stratégiáik ismét komoly fejtörést okoznak majd a csapatoknak. A megfelelő versenystratégia kialakítása valószínűleg ezen a pályán lesz a legnehezebb feladat.
A verseny és a pálya
A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen. Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.
A 78-körös Monacói Nagydíj május 29.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,520 km. Pénteken nem lesz hangos a kikötő a Forma-1-es motorok zajától, mivel itt mindig csütörtökön tartják az edzést a csapatok. 2010-ben Mark Webber (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:50:13.355 volt. A második helyen csapattársa, Sebastian Vettel ért célba, míg a bronzérmes hely a Renault-val versenyző Robert Kubicáé lett. A körrekordot még mindig Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1”14.439-es időeredménnyel 2004-ből.