„A nyári szünet nagyon jó volt, sok időm volt a barátokkal lazítani. Izgatottan várom a szezon második felét, ami nem is indulhatna jobb helyen, mint Hollandiában” – szögezte le a címvédő világbajnok. Max Verstappen eredményei és népszerűsége okán jogosultsága van egy Forma-1-es Holland Nagydíjnak a versenynaptárban, ez nem kérdés. A címvédő pilóta ráadásul idén is az egyéni ponttábla élén kimagaslóan nagy különbséggel érkezik meg hazai futamára, amelyen eddig csak ő győzedelmeskedett és idén is ő a favorit. A hollandok mindenesetre biztosra mentek, azok után, hogy a Hungaroringen és Spában is eltört egy trófea, jól becsomagolták a győztes trófeát, hogy Verstappen legalább a hazai trófeáját egyben vihesse haza.
A nyári szünetben jön el általában az ideje a pilótakeringők időszakának, de ez idén másként volt. A Hungaroringen Nyck de Vries helyén már Daniel Ricciardo került bevetésre az AlphaTaurinál. Belgiumban pedig az Alpine robbantott. Laurent Rossi menesztése után újabb két vezetőtől vált meg az istálló, egy szakember pedig csapatot váltott. A pilótakeringő még nem indult be igazán, Lewis Hamilton sem írta még alá a szerződéshosszabbítását. A nyári szünet előtti utolsó futamon, Belgiumban, a kilátogatók és a szervezők nagy örömére az esőzések nem okoztak olyan káoszos időjárást mint 2021-ben. A hűvös és kiszámíthatatlan időjárás nehezítette ugyan a csapatok dolgát, de szerencsére az eső ezúttal nem szólt bele komolyabban a verseny végkimenetelébe. Hollandiában mérsékelten meleg és esős idő várható a hétvégére.
2022-ben Max Verstappen nem okozott csalódást az érte kilátogató hatalmas nézőtömegnek Zandvoortban. A helyi hős ugyanis a hazai győzelmét is behúzta a Spa-i győzelmét követően. A második helyen George Russell ért célba a Mercedes volánja mögött. A bronzérmes helyre Charles Leclerc állhatott fel. A Red Bull holland pilótája idei zsinórban kilencedik győzelmére hajt a hétvégén. Jelentős, 125 pontos előnye van az egyéni ponttáblán csapattársával, Sergio Perezzel szemben. Ha ezen a győztes úton halad tovább, várhatóan még a szezon vége előtt, úgy a Japán Nagydíj magasságában megszerezheti harmadik világbajnoki címét. Rengetegen fognak kilátogatni a zandvoorti versenypályára is, ott is kitehetik majd a megtelt táblát. A holland rajongók narancsba öltöztetik a lelátókat, majd az ezutáni Olasz Nagydíjon a Tifositól fognak pirosba borulni a lelátók. Az európai rajongók számára még ez a két hétvége áll rendelkezésre, ha nem akarnak nagyon messze utazni a futamok kedvéért. Az Olasz Nagydíjjal ugyanis szeptember közepén véget ér majd a versenyszezon európai része.
A verseny és a pálya
1952-ben rendeztek először Holland Nagydíjat, de a zandvoorti pályát Silverstone-hoz hasonlóan korábban, már 1948-ban megnyitották a háború után az autósportok iránt felélénkült európai lelkesedés nyomán. A nyomvonal eredetileg Zandvoort homokos dűnei között elterülő állandó versenypálya és néhány közút keverékéből tevődött össze. A Holland Autóklub később felkért egy Le Mans-i győztes pilótát, Sammy Davist, hogy segítse megalkotni a 4,2 km hosszú versenypályát. Két döntött kanyarja – egy 18 és egy 19 fokos – különlegesnek számít az európai versenypályák között, szeretik is ezt a kihívást a Forma-1-es pilóták.
1985-ig több-kevesebb kihagyással rendeztek itt Forma-1-es futamokat, összesen 30-at. 2020-ban tért volna vissza Hollandiába a Forma-1, de ahelyett 2021-ben debütált ismét a Forma-1-es versenynaptárban.
A 72-körös Holland Nagydíj augusztus 27.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,259 km, a teljes versenytáv 306,587 km. A körrekordot Lewis Hamilton tartja. A brit pilóta ideje 1 perc 11,097 másodperc volt 2021-ben.
2022-ben a Holland Nagydíjat Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg. A holland pilóta ideje 1:36:42.773 volt. A második helyen George Russell ért célba. A bronzérmes helyre a Ferrari pilótája, Charles Leclerc állhatott fel.