A Szingapúri Nagydíj elég megterhelő a pilóták számára, teljesen felborul a bioritmusuk. Az esti kezdés miatt nappal kell aludniuk a pilótáknak, hogy este fitten álljanak rajthoz. A Marina-öbölben kialakított utcai pálya nehezebben vezethető, mint egy épített pálya. Helyenként elég buckás és Monacóhoz hasonlítva egy kör sokkal hosszabb, mint ott. Fizikálisan is felkészültnek kell lenniük a pilótáknak, hiszen a magas hőmérséklet és a páratartalom sokat kivesz belőlük. A legnagyobb félelmet azonban az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. Szerencsére eddig ilyesmivel még nem kellett szembenéznie a mezőnynek verseny közben, de hétvégére ezúttal is esőzéseket jósolnak.
Három pilótának lesz különösen érdekes és fontos a hétvégi helyszín. Az eddigi szingapúri győzteseknek: Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak, és Sebastian Vettelnek. Hármójuk közül Fernando Alonso a legkevésbé esélyes a hétvégi győzelemre, pedig ő nyerte meg az első Szingapúri Forma-1-es Nagydíjat (a Renault bundabotrány részeseként), s 2010-ben is ő állhatott fel a dobogó tetejére. Lewis Hamiltonnak már nagyobb esélye van ezen az utcai pályán, hiszen a McLaren pilóták az elmúlt néhány futamon domináns teljesítményt nyújtottak és vitték a győztes trófeákat. Hamilton ráadásul fel is lehet spannolva amiatt, hogy felpezsgett körülötte az élet a Mercedeshez való esetleges leigazolása kapcsán. A brit pilóta biztos bizonyítani akar, s a Monzában szerzett győzelmét követő lelkesedése felrepítheti a szingapúri dobogó csúcsára is. A Red Bull teljesítménye ezúttal megjósolhatatlan. A csapat mindenesetre biztosan azon lesz, hogy az olaszországi fiaskót feledtetve jó eredményt érjen el akár a 2011-es szingapúri győztes Sebastian Vettel, akár Mark Webber révén.
Az idei kiegyenlített mezőnyben nehéz megmondani, hogy kinek állhat a zászló Szingapúrban. Ez egy utcai pálya, s a karakterisztikáját tekintve nagyon hasonlít Monacóra és a Hungaroringre, így ezen a pályán elméletileg a Red Bullok és a McLarenek sikere várható, tavaly is e két csapat pilótái foglalták el a dobogót. A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szerint a most következő futam kritikus lehet a McLaren számára, már ami a világbajnokságban való győzelmet illeti. A gyors belga és olasz futam nem mutatta meg pontosan, hogy az élvonalbeli csapatok közül ki hol tart. Az ausztrál szakember véleménye szerint a nagy leszorítóerejű szingapúri pálya sokkal tökéletesebb képet nyújt arról, hogy hol is áll a csapat a riválisokhoz képest. Michael szerint a Red Bull megerősödhet a hátralévő futamokon, de szerinte akkor sem kell majd a wokingi alakulatnak feladnia világbajnoki reményeit, csak nehezebb lesz a dolga.
A verseny és a pálya
A szingapúri pálya egy utcai pálya 23 kanyarral. Itt az óramutató járásával ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok az első és második sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható, amely a monacói futamhoz teszi hasonlatossá. Ebből kifolyólag maximális aerodinamikai tapadással haladnak majd az autók. A szervezők változtattak a pályán szinte minden évben, így változott néhány kanyar annak érdekében, hogy megkönnyítsék az előzést és helyenként újraaszfaltozták a pályát, hogy eltűntessék a bukkanók egy részét (amelyek idén is várhatóan nagy fejfájást okoznak majd). A biztonság érdekében a problémás tízes kanyart is lassabbra építették.
A Pirelli a lágy és szuperlágy abroncsokat viszi Szingapúrba, hogy a lehető legjobb tapadást érjék el az autók Szingapúr utcáin. Az abroncskopásra nagyon kell figyelni majd, mivel nagy terhelés éri az összes gumit, s a nagy hőmérséklet és páratartalom is igénybe veszi majd azokat. A 61-körös Szingapúri Nagydíj szeptember 23.-án helyi idő szerint 20 órakor veszi kezdetét (Európában, így nálunk is 14 órakor). A pálya hossza: 5.073 km, a teljes versenytáv 309.316 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2008-ból. A finn pilóta ideje: ideje 1 perc 45,599 másodperc. 2011-ben Sebastian Vettel (Red Bull) győzött Szingapúrban. A német pilóta ideje 1:59:06.757 volt. A második helyen Jenson Button (McLaren) ért célba, míg a bronzérmes helyezés Mark Webberré (Red Bull) lett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!