Újdonság a pálya történetében, hogy idén először a Hungaroringen rendezik meg az egyik szezonközi tesztet. A vasárnapi futam után egy napos pihenő következik, kedden és szerdán pedig ismét Forma-1-es autók köröznek majd a pályán. A sok találgatásnak a nagydíj hetében vetett véget a Renault, hiszen hétfőn hivatalosan is bejelentette, hogy Robert Kubica is részt vesz a teszt első napján, augusztus 1.-én, kedden. Ez remek lehetőség lesz arra, hogy a csapat feltárja a lengyel képességeit egy 2017-es autó volánja mögött, s emellett az is kiderülhet, hogy mekkora az esélye annak, hogy visszatérjen hét éves kihagyás után a Forma-1-be. Magyarországon ül egyébként harmadszorra idén Forma-1-es autóba (bár most már 2017-es modellbe) a lengyel Valencia és a Paul Ricard pálya után.
Jó hír számunkra magyaroknak, hogy idén nem rendeznek Német Nagydíjat. Egyrészt így több német szurkolóra számíthatunk, másrészt idén ismét a magyar helyszínnel ér véget a szezon első fele és így innen mennek nyaralni a Forma-1-es résztvevők. Sokan közvetlenül a futam után, mások pedig a tesztelést követően. A jegyeladások várhatóan felülmúlják a tavalyit. Kubica jelenléte sokat dobhat a keddi tesztelés nézőszámán is. A tény, hogy ezután a verseny után kezdődik idén ismét a nyári szünet egyfajta mérföldkővé teszi a magyar futamot. Nálunk már lazább, nyáriasabb hangulatban vannak a pilóták és Forma-1-es résztvevők, tudván, hogy hamarosan kipihenhetik a szezon első felének feszített tempóját.
Ami a magyar pályát illeti, azt mindig is nehéznek tartották a csapatok. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz. Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest közelségéhez. Ennek ellenére még mindig azt tartják a magyar pályáról, hogy nehéz rajta előzni.
A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Bár van rá esély, hogy zivatarok zavarhatják meg a hétvége eseményeit, de ez még dobhat is a verseny izgalmain. 2014-ben a pályára zúduló hatalmas zivatart követően minden idők legizgalmasabb és legeseménydúsabb Magyar Forma-1-es Nagydíja zajlott le. Tavaly pedig a szombati időmérő edzés során ömlött monszunszerű eső a pályára. S hát ez egyáltalán nem könnyítette meg a csapatok dolgát. S hogy mi történt tavaly? A Hamilton-gőzhenger beindult és ötödik győzelmét gyűjtötte be a Hungaroringen. Ez rekord, mivel senki nem nyert nála többször ezen a pályán. A második helyen Nico Rosberg ért célba. Daniel Ricciardónak és a Red Bullnak fekszik a Hungaroring. 2016-ban ismét dobogóra állhatott nálunk a Red Bull pilótája, annak is a harmadik fokára, így ekkor ismét részesei lehettünk az ausztrál híresen széles mosolyának.
Rajongók figyelem
A magyar szervezők idén is igyekeznek a nézők kedvében járni. Idén egy különleges rajongói zónát rendeznek be a gold tribün felett, ahol kerékcsere- és szimulátorverseny is lesz, s a szombati időmérőt követően az ott felállított színpadon a pilóták nyilatkoznak majd a helyi nézőközönségnek és kérdéseket is lehet majd feltenni nekik. Ez is része a Liberty Media azon törekvésének, hogy közelebb hozza a Forma-1-et a rajongóihoz, ami bizonyára nagy örömet okoz majd a kilátogatóknak.
A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban. Az új aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így nagyobb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedhet, és ez hatással lehet majd a gumikopásra, sokkal inkább, mint a régi aszfalt esetén. A 70-körös Magyar Nagydíj július 30.-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!