A szezon első két futamán a Ferrari vitte a prímet. Mindkét futamon Sebastian Vettel győzedelmeskedett, de a Mercedes rajongóknak még korai lenne szomorkodniuk. 2017-ben is Vettel nyerte meg ezt a két futamot, miközben a hűvösebb időjárási körülmények között rendezett kínai futamon Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Toto Wolff elmondása szerint Bahreinben 90 %-ig biztos volt abban, hogy a Mercedesé lehet a győzelem Valtteri Bottas révén. Annak elvesztése miatt azonban nagyon elégedetlen volt. Ez nem csoda, hiszen ezek a pontok a szezon végén hiányozhatnak. „Az egyéni világbajnokságban hét pontot vesztettünk Melbourne-ben, most pedig az egyéniben és a konstruktőriben is hét-hét pontot vesztettünk, ami összesen 14 pont. Ennek jelentősége lehet a végén.” – szögezte le Wolff.
Ha a statisztikákat nézzük, a Mercedes sikere prognosztizálható a hétvégére. Az utóbbi években ugyanis – egy évet kivéve – csak Mercedes motorral futó autók futottak be elsőként a célba Sanghajban. 2010-ben kettős McLaren-győzelem született ezen a pályán. 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. 2013-ban kivételesen az akkor Ferrarival (!) versenyző Fernando Alonso állhatott fel a dobogó tetejére. 2014-ben és 2015-ben ismét Hamilton győzedelmeskedett, ezúttal a Mercedes színeiben. 2016-ban ismét egy Mercedes-pilóta, Nico Rosberg emelhette magasba a győztes trófeát. 2017-ben pedig újra Lewis Hamilton ünnepelhetett a kínai dobogó tetején.
Bár a bahreini futam nem volt unalmas, de a hétvégén a szélesebb kínai pálya még nagyobb teret engedhet a kerék-kerék elleni csatáknak. Időjárás tekintetében azonban egy kicsit összetettebb helyszín következik. Változékony időjárás és esőzések jellemzőek ebben a térségben. Az időjósok szerint pénteken és szombaton várható inkább esőzés. Vasárnapra egyelőre napos idő várható, de a jóslatok napról napra változnak. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autóra van szükség, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet itt gyakran alacsony (15-20 fok között lehet) és a pálya eléggé eszi a gumikat.
2017-ben Kínában a várakozásoknak megfelelően Lewis Hamilton és a Mercedes összeszedte magát és Hamilton egyik kedvenc pályáján behozta a Mercedest az első helyre. Az volt a brit pilóta ötödik győzelme Sanghajban. Amennyire bizonyos volt az első hely a brit számára, annyira tudható volt, hogy a dobogón ott áll majd Sebastian Vettel is a Ferrarival. A bronzérmes helyezés Max Verstappené lett, aki annyira nagyot alakított, hogy végül ő lett „A Nap Versenyzője”. A verseny főszereplője vitathatatlanul a szupertehetséges Max Verstappen volt. A hátsó 16. helyről rajtolva ért végül célba a harmadik helyen. Már a rajtja sem volt szokványos. Előre tört a fiatal holland a mezőnyben mindjárt a verseny elején, s olyan briliáns teljesítményt mutatott, mint a 2016-os brazil futamon. Látszólag az ilyen esős-nedves nehezített körülmények fekszenek a fiatal pilótának.
Kibékülne a Red Bull egy hasonló eredménnyel Kínában azután, hogy a hétvégi bahreini futam egyszerűen katasztrofálisra sikerült számára. Mindkét pilótája kiállni kényszerült, így pontok nélkül hagyták el a szahíri pályát. Különösen az a Daniel Ricciardo volt frusztrált, aki számára nagyon fontos lenne, hogy idén megmutassa mit tud. A közösségi médiában már olyan kép is napvilágra látott, ahol Ricciardo szomorúan, egy Ferrari feliratú táblával a kezében várakozik az út szélén, mint egy stoppos. Sőt egyesek szerint jó úton halad afelé, hogy megállapodjon a maranellói istállóval. Kimi Raikkönen viszont összeszedte magát az idei évre, s ha nem lett volna ez a bokszutcai balesete, talán dobogóra is állhatott volna megint. Úgy tűnik a finn elkezdett küzdeni a helyéért a Ferrarinál.
#Kimi7 explains Shanghai. #ChineseGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/DaKZD92KgB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 10, 2018
Ami pedig a Bahreinben Kimi Raikkönen által elütött ferraris szerelőt illeti, ő már jól van. A törött lábát sikeresen megoperálták és mosollyal az arcán posztolta a kórházból, hogy most már minden oké. A Ferrari egyébként 50.000 eurós büntetést kapott veszélyes kiengedés miatt.
A verseny és a pálya
Az 5,451 km hosszú kínai pályát, mint megannyi pályát, a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját. Az 56-körös Kínai Nagydíj április 9.-én helyi idő szerint 14.10-kor (nálunk reggel 8.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2017-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:37:36.160 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba.