Más miatt is különleges ez a helyszín. Csakúgy, mint tavaly, idén is ez a futam lesz a sorban az első, amely után, az azt követő hétvégén máris egy újabb megmérettetés következik, ezúttal Ausztriában. Kemény hetek következnek a csapatok számára. S mi történt tavaly? Lewis Hamiltonnak jutott az érdem, hogy a visszatérő Francia Nagydíj első trófeáját, mégha az egy kissé bizarr a francia trikolór színeiben pompázó gorilla formájú trófea is, hazavigye. A második helyen Max Verstappen ért célba a Red Bullal. Az akkor még ferraris színekben versenyző Kimi Raikkönen állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

https://twitter.com/F1/status/1140231566016360449

Sebastian Vettel számára semmiképpen sem tartogat jó emlékeket a hétvégi futam. 2018-ban a másodhegedűs Kimi Raikkönen dobogóra állhatott, Vettel ezzel szemben csak az ötödik helyen ért célba, miután ismét hibázott. A német pilóta a rajtot követően elfékezte magát, nekiütközött Bottas autója hátuljának, magával rántva a finnt a bukótérbe. Vettel később öt másodperces büntetést kapott ezért a manőveréért. Nem volt sima a rajt, hat autó is a pálya széli csíkozott bukótérben kötött ki az első kanyarnál.

Rájár a rúd a német pilótára, a két héttel ezelőtt rendezett Kanadai Nagydíjon is büntették. Zaklatott véget ért számára a futam és a hullámai még most sem csitultak. Úgy volt, hogy a Ferrari megóvja Vettel montreali büntetését, majd nem sokkal azután derült ki, hogy mégsem. Most, a Francia Nagydíj előtti héten ismét jött egy újabb hír, mely szerint mégis felülvizsgálati kérelmet adnak be a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) Vettel büntetése ügyében. A versenyhétvége során dől el, hogy foglalkoznak-e érdemben a beadvánnyal az FIA-nál. Nehéz a maranellói istállónak és Sebastian Vettelnek elfogadni, hogy első idei győzelmétől így kellett búcsút mondania. A Ferrarinak nem sikerült győznie tavaly, holott korábban nagy sikereket ért el francia futamokon. 17 rajtelsőség és 17 franciaországi győzelem fűződik az olasz istálló nevéhez. Vajon dolgozik-e még a düh Vettelben és a Ferrariban, amit fel tud majd használni a Paul Ricard pályán, s vajon mennyit érnek majd a kis fejlesztések, amiket a maranellói istálló a gallokhoz visz?

A Mercedes mindenesetre azon lesz, hogy hozza az idei évben már megszokott formáját és ismét győzzön. Hamilton tavaly a futam előtt úgy nyilatkozott, hogy bár rendkívül szép helyen fekszik a Le Castellet-i pálya, szerinte unalmasabb, mint a Magny-Cours-i volt, ami viszont a francia vidéken, a semmi közepén feküdt. Legelésző szarvasmarhák között rendezték a futamot, ami lássuk be nem volt olyan élvezetes, mint egy nyüzsgő nagyváros tőszomszédságában tartott verseny. A hétvégi futam helyszíne tökéletes, 10 km-re fekszik a Francia Riviérától, s kevesebb, mint egy órányira van Marseille-től. Két szűk utcai pályáról (Monaco és Kanada) érkezik meg a mezőny a hatalmas bukóterekkel rendelkező, sokak számára a kék és piros vonalairól ismert francia versenypályára. Nagy váltás lesz ez az előző két futamhoz képest, lássuk idén ki hogy birkózik meg vele.

A pálya és a verseny
A Paul Ricard versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Magas, közepes és alacsony sebességű kanyarok elegyéből áll. Az egyik leginkább használatban lévő versenypálya mivoltját ennek és a kellemes dél-franciaországi időjárásnak köszönheti. A pilóták 90, de akár 290 km/órás sebességgel is hajthatnak, utóbbival a Signes kanyarban.

Az 53-körös Francia Nagydíj június 23.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,842 km, a versenytáv: 309,69 km. 2018-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:30:11.385 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg a bronzérmes hely Kimi Raikkönené (Ferrari) lett. A körrekordot Valtteri Bottas tartja, ideje 1 perc 34,225 másodperc.