Az első aggodalomra okot adó hír az volt, amikor kiderült, hogy a pályához közeli egyik hotelben felütötte a fejét a koronavírus. Később több csapattagnál teszteket végeztek, miután megbetegedtek és végül a McLaren egyik tagjának koronavírus tesztje pozitív lett. Ekkor a wokingi alakulat úgy döntött, hogy nem indul el az Ausztrál Forma-1-es Nagydíjon és a csapattagok 14 napos karanténba vonultak a csapatfőnök Zach Brownnal együtt.
Lewis Hamilton már korábban felemelte hangját amiatt, hogy ilyen körülmények között miért is rendezik meg ezt a futamot. A “pénz az úr” válaszolta meg saját kérdését. Később Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel elindultak hazafelé, pedig még nem volt lefújva a verseny. Néhány csapat a rajt mellett volt, a többiek pedig nem. Sokáig tartott a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA). a Liberty Mediának és a szervezőknek meghozni a végső döntést, mely szerint végül nem rendezték meg a szezonnyitó futamot. Ekkor már ott tolongtak a tömegek a bejáratnál arra várva, hogy végre elfoglalhassák a helyüket és megnézzék a Forma-1-es sztárokat akció közben. Csalódottságuk és az otthon ülő nézők csalódottsága is érthető, de ilyen helyzetben nem lehetett más döntést hozni.
Most hétvégén következne a Bahreini Nagydíj. Az itteni szervezők már korábban leszögezték, hogy csak nézők nélkül, zárt kapuk mellett hajlandóak fogadni a Forma-1-es cirkusz széles mezőnyét. Az Ausztrál Nagydíj törlése azonban egyfajta katalizátorként működött. Világszerte elkezdték visszamondani a márciusi és áprilisi autósportos eseményeket. A Bahreini és az utána következő Vietnámi Nagydíj szintén törlésre került. Ez utóbbinak ez különösen fájhatott, hiszen ez lett volna a távolkeleti ország debütáló futama. Régóta készültek megmutatni magukat a világnak, de ott már korábban szigorú beutazási korlátozásokat hoztak, amely már jóval korábban előrevetítette ennek a futamnak az ellehetetlenülését.
A holland és a spanyol szervezők is szerették volna megrendezni futamukat. A hollandiai Zandvort idén tért volna vissza hosszú kihagyás után a Forma-1-es versenynaptárba, s Max Verstappen már ki is próbálta az újjáépített pályát, amelynek különösen a döntött kanyarjai nagyon látványosnak bizonyultak. Azonban, ha megnézzük a koronavírus fertőzöttséget e két országban, nagyon elől vannak a fertőzöttek számát tekintve. Sőt Spanyolország, egyre inkább halad afelé, hogy még Olaszországon is túltegyen a fertőzöttek számát tekintve. Ennek csak az állhatna az útjába, ha igaznak bizonyulna az a feltételezés, mely szerint a meleg időjárás lassíthatja, vagy akár meg is állíthatja a fertőzést.
A holland promóter nevében eljáró Jan Lammers elmondta, egy évvel ezelőtt még az volt a kérdés, hogy vajon sikerül-e az átépítés ilyen rövid idő alatt, most meg hogy elkészültek, jött ez a váratlan helyzet. Nyilván érthető okokból igyekeznek új időpontot találni a Holland Nagydíjra. Jelenleg feltételezések folynak arról, hogy Monaco vajon kimaradhat-e a versenynaptárból? Erős kezdése lehetne a szezonnak az, ha az első idei futam a Monacói Nagydíj lenne. Bár a monacói Automobil Club bejelentette, hogy elkezdik az építését a versenypályának és környezetének, a hercegségben életbe lépő korlátozó intézkedések ezt keresztülhúzhatják.
Ross Brawn úgy nyilatkozott egy mérvadó brit sportcsatornának, hogy újragondolják a helyzetet, s úgy tűnik a június eleji Azerbajdzsáni Forma-1-es Nagydíj lehet a szezonkezdő verseny. Az eddig nyári pihenőként használt augusztusi leállásba pedig megpróbálnak néhány futamot besűríteni úgy, hogy kétnaposra csökkentenék a versenyhétvégék hosszát. A világválságot hozó koronavírus gazdasági aspektusai is elérték a versenycsapatokat és versenypályákat is. Sok helyen elbocsátásokra lehet számítani.