A 2013-as év még a Red Bullról és Sebastian Vettelről szólt. A címvédő világbajnok sok-sok év után végre megnyerte a Kanadai Nagydíjat, s nem is akárhogy, hanem rajtcél győzelemmel. A Red Bull idén a téli tesztekhez képest nem is nyújt olyan rosszat, bár Sebastian Vettel visszaszorult a másodhegedűs szerepbe azok után, hogy Daniel Ricciardo, a széles mosolyú ausztrál csapattárs sorra gyűjti be a dobogós helyezéseket.
A Red Bull helyett a Mercedes visz mindent az idei szezonban. Zsinórban hat győzelmét követően a hétvégén a hetediket gyűjtheti be a német istálló. A kérdés az, hogy melyik pilótája állhat fel a dobogó tetejére. Monaco után a sajtó folyamatosan azzal foglalkozott, hogy mennyire romlott meg a viszony Hamilton és Rosberg között. Nos úgy tűnik a két pilóta jelenleg éppen jóban van egymással, legalábbis ezt szeretnék kommunikálni kifelé. Későbbi csaták és végkimenetelük még meghatározhatja e régi barátság sorsát. A csapatok Kanadába egy sor újítással készülnek. A Mercedes például a motort és az aerodinamikát érintő újításokat vet majd be. A Ferrari pedig, amelynek nem úgy sikerült az eddigi éve ahogy szerette volna, a megújult F14 T-vel száll harcba Kanadában. A csapat közben tovább dolgozik a csapat átalakításán, így a fő cél a mérnökök nagyobb kreativitásra való ösztönzése.
A montreali pálya arról ismert, hogy nagyon igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat, hiszen a hosszú egyenes mellett egy sor szűk kanyar nehezíti a pilóták dolgát. Az igazán nagy megpróbáltatást az okozza, hogy ez a pálya rendelkezik a versenynaptár pályái közül a leggyorsabb részekkel és emellett a leglassabbakkal is. Így a tökéletes motornak nagyon rugalmasnak kell lennie, miközben elég erősnek is ahhoz, hogy a szűk és lassú kanyarokból ki lehessen gyorsítani. Négy fékezési zóna található a pályán, ahol 300 km-ről 120 km-re kell lassítani. Miután az autók így is kevés tapadással hajtanak, és rengeteg üzemanyagot cipelnek, ez még nagyobb terhet ró a fékekre és az abroncsokra.
Az időjárási előrejelzést a 2011-es monstre négyórás futam után nem szabad figyelmen kívül hagyni Kanadában. Bár idén péntekre eső várható, szombatra csak kis százalékban (20%) ígérnek esőt, vasárnapra pedig száraz időt jósolnak. A változékony idő azért megkeserítheti a csapatok dolgát.
A verseny és a pálya
A montreali olyan ideiglenes pálya, mint a monacói vagy a Melbourne-i. Ez azt jelenti, hogy az aszfaltcsík nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. A köreredmények azonban folyamatosan javulnak, még a verseny során is, mivel egyre több gumi tapad az aszfaltra. A kemény kanadai tél miatt helyenként buckás a pálya, így ezt figyelembe kell venni az autóbeállításkor. A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egy kicsit olyan, mintha a monacói és a monzai pálya kombinációja lenne. Ami az aerodinamikát illeti, Montrealban nagyon kis tapadással fognak az autók hajtani, egyedül Monzában fognak kisebb tapadással körözni idén a versenyautók.
A 70-körös Kanadai Nagydíj június 8.-án helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km. A körrekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből 1”13.622-es időeredménnyel. 2013-ban Sebastian Vettel (Red Bull) nyerte meg a Kanadai Nagydíjat. A német pilóta ideje 1:32:09.143 volt. A második helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Lewis Hamilton (Mercedes) szerezte meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!