2020. augusztusában, a forró nyár közepén rendezték meg a Spanyol Nagydíjat, ahol a helyi koronavírus helyzet miatt bár kissé bizonytalan volt, hogy megtartják-e azt a futamot, végül mégis sor került a versenyre a Barcelona melletti versenypályán. Idén nem Barcelonában tartották a téli tesztelést, így a hétvégén először érkezik meg a mezőny a katalán városba. Ennek ellenére a sok itteni tesztelés miatt hazai terepnek tartják a csapatok a helyszínt, amelyet persze mindenki nagyon jól ismer.
Kettős kimenetelű lehet a verseny, annak ellenére, hogy az elmúlt négy évben Lewis Hamilton győzött a montmelói versenypályán. Az utóbbi három évben ugyanaz a három személy állt a dobogón. Hamilton mögött Valtteri Bottas és Max Verstappen fért be az első háromba. A Portugál Nagydíjon látottak alapján most sem várható nagy változás. Az már kiderült, hogy a Mercedes idén is nagyon domináns teljesítményt nyújt, de ebbe igyekszik beleszólni a Red Bull Max Verstappen révén.
Az energiaitalos csapat így nem is állt le 2021-es autója fejlesztésével, annak ellenére, hogy 2022-ben radikálisan új technológiai újítások jönnek, s lényegében teljesen új autókat kell a csapatoknak építeniük. Nem is teheti meg, hogy leálljon, hiszen Max Verstappen idén esélyes a világbajnoki címre.
A csapatvezető Christian Horner elmondta: “Lassan rálátunk az autók erősségeire és gyengeségeire. Nagyon abnormális feltételek voltak Portugáliában, így, ha Barcelonában már egy szokásos versenyt láthatunk, még többet fogunk tudni.” A közepesen gyors és lassú kanyarok elvileg a Red Bullnak kedveznek, így, ha a Honda motor is úgy akarja, Imola után akár megint Verstappen kerülhet fölénybe. Persze ehhez az sem ártana, ha a holland pilóta betartaná a pályahatárokat.
Mi történt tavaly?
A szokásos májusinál forróbb augusztusi időjárási körülmények között megrendezett futam elég egysíkúra sikerült Barcelonában. Lewis Hamilton rajtcél győzelmet szerzett, de Max Verstappen sem szomorkodhatott, hiszen a második helyre vitte célba a Red Bullt. Valtteri Bottas rosszul rajtolt el, s bár csak bronzérmes lett, de leggyorsabb köridőért járó egy pontot hazavihette. A Red Bull volt a második legjobb csapat, bár Verstappen második helyezése ellenében Alex Albon csak a nyolcadik lett. Ragyogtak a Racing Point pilótái. Lance Stroll és a koronavírusból felgyógyult Sergio Perez a negyedik és ötödik helyre vitték célba rózsaszín autóikat.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A tél során a pálya 10-es kanyarját módosították, így megváltozott a pálya és a verseny hossza tavaly óta. Emiatt, aki a leggyorsabb köridőt futja idén, mindenképpen bekerül az Forma-1-es történelemkönyvekbe.
A 66-körös Spanyol Nagydíj május 9.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,675 km, a teljes versenytáv 308,424 km. 2020-ban Lewis Hamilton révén ismét Mercedes-siker született Spanyolországban. A brit pilóta győztes ideje 1:31:45.279 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg Valtteri Bottas (Mercedes) lett a harmadik.