Immár több éve nem a sokak által szintén nagyon kedvelt San Marino Nagydíjjal veszi kezdetét a világbajnokság európai része, hanem a mindenki által nagyon ismert barcelonai pályán tartott Spanyol Nagydíjjal. Nem hiába Spanyolország vette át annak idején a San Marino Nagydíjnak helyet adó Imola helyét. A Forma-1-es szezon talán legkedveltebb helyszínéhez érkezett el a cirkusz. Nem csak kedvelt ez a pálya, hanem a legismertebb is a Forma-1-es csapatok számára, hiszen a Forma-1-es versenynaptár egyik másik helyszínén sincs annyira használatban a versenypálya, mint Katalóniában. A téli tesztelések nagy része ugyanis ezen a pályán zajlik.
Az első négy futamból kettőt Sebastian Vettel, egyet-egyet pedig Kimi Raikkönen és Fernando Alonso nyert meg. A Red Bull mellett tehát eddig a Lotus és a Ferrari tudott labdába rúgni. A Lotus és Kimi Raikkönen áll a legközelebb ahhoz, hogy megállítsa Sebastian Vettelt, aki erős rajtot vett a világbajnokságban. Vettel az egyetlen pilóta idén, akinek kétszer is sikerült versenyt nyernie (Malajziában és Bahreinben), s bár csak tízpontnyi az előnye az egyéni ponttáblán Raikkönen előtt, mégis nagyon oda kell rá figyelni, nehogy még jobban elhúzzon. „Nehéz lesz elkapni Sebastiant (Vettel), ha továbbra is jó eredményeket ér el. Így el kell kezdenünk elorozni pontokat az orra elől, de soha nem tudhatjuk, hogy mi fog történni.” – szögezte le a jégember. A McLarennek nem ment olyan jól eddig, mint azt szerette volna a wokingi csapat. A tavaly ilyenkor a konstruktőrök között második helyen álló istálló most csak a hatodik. A szezon első európai versenyét nagy várakozások előzik meg. Ráadásul Barcelona nem egy szimpla pálya, hiszen a szezon előtti tesztek itt zajlottak, így az azóta bevetett fejlesztések hatásait is sokkal jobban le lehet majd mérni. Jenson Button, aki nemrég promóciós célból hazánkba látogatott, azonban nem túl bizakodó a hétvége eredményességét tekintve. Elmondása szerint próbál két lábbal a földön állni és elfogadja a tényt, hogy néhány újítás talán nem fogja hozni a tőle várt eredményt.
A Pirelli sem tétlenkedett, s az előzetes elképzelések ellenére nem csak azok a csapatok kapnak egy szett tartósabb extra gumit a szabadedzésre, akik újoncot állítanak csatasorba, hanem mindenki. Az eredeti terv az volt, hogy azok a csapatok, akik újoncot vetnek be a szabadedzésre, kapnak plusz egy szett abroncsot annak érdekében, hogy sok csapat kint legyen a pályán és nagyobb élményt kapjanak a már a szabadedzésekre kilátogató rajongók. Az újonc pilóta megfogalmazásán azonban elbukott ez a gondolat, hiszen sok csapatnál vannak tapasztalt tesztpilóták, akik viszont még nem álltak rajthoz versenyen, így bár veterán tesztelőknek számítanak, mégis újoncok. A Spanyol Nagydíjon nyílik egyébként először alkalom a csapatok számára arra, hogy kipróbálják a továbbfejlesztett kemény összetételű gumikat. Ezek már inkább a tavalyi papucsokra hasonlítanak, s Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója szerint nagyobb mozgásteret nyújtanak a versenystratégia kialakításakor a csapatok számára, s ez izgalmasabb versenyeket produkálhat.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A várhatóan változékony időjárás nagy meglepetéseket eredményezhet. Jelen pillanatban az előrejelzések szerint pénteken még száraz időben, de szombaton és vasárnap kiadós esőben állnak majd rajthoz a csapatok.
A 66-körös Spanyol Nagydíj május 12.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot Kimi Raikkönen tartja 2008-ból, ideje 1 perc 21,670 másodperc. 2012-ben Williams-siker született, hiszen Pastor Maldonado első futamgyőzelmét gyűjtötte be Spanyolországban. A venezuelai pilóta ideje 1:39:09.145 volt. A második helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba. A bronzérmes hely Kimi Raikkönené (Lotus) lett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!