Két hónap telt el a világjárvány széles körű elterjedése óta és mivel nagyon közeleg a nyár és talán az óvatos nyitás ideje is, egyre több hír kelt szárnyra az ügyben, hogy hogyan és mikor indulhat be újra az élet az autósportokban, így a Forma-1-ben is. Szólt volt arról, hogy ha nem is nézők részvételével, de bizonyos helyeken Európában nyáron már lehetne Forma-1-es futamokat rendezni, hogy valamennyire kárpótolják a nézőket és persze a csapatokat a kiesett bevételeik miatt.
Több jelenlegi és volt versenypilóta is elmondta, hogy a ‘szellemversenyek’ megrendezése is jobb, mintha egyáltalán nem tartanának meg egyetlen idei futamot sem. Igen ám, de nézők nélkül az egyes helyszíneknek veszteséges lenne versenyt rendezni, hiszen az azért járó pénzt ki kell fizetni, viszont bevételt nem hozna az esemény. Ez kényszermegoldás a futamok promóterei számára, de úgy néz ki, vannak pályák, amelyek nyerészkedni akarnak ezen.
Jan Lammers, a Forma-1-es versenynaptárba idén visszatérő és májusra ütemezett – de azóta persze elhalasztott – Holland Nagydíjnak a promótere elmondta, hogy a versenypályák vérre menő küzdelmet folytatnak a zárt kapus versenyekért. Szerinte Ausztria, Nagy-Britannia és Magyarország mellett talán Hollandiának és Belgiumnak van esélye biztosan versenyt rendezni. A Liberty Media segítséget ad a szervezéshez, de nézők híján a pályáknak nem lesz bevételük a rendezésből, adta hírül a GrandPrixNews.
Azok a pályák viszont, ahol nem lennének idén vagy talán a jövőben sem versenyek, felajánlották a Libertynek, hogy náluk lehetne futamot rendezni idén, de ingyen és csak akkor, ha a jövőben visszakerülhetnének a versenynaptárba, de nem is akárhogyan, hanem olcsóbb díj mellett. Ez pedig olyan ütőkártya, amit a FOM (Formula One Management) ki is használ a versenypályákkal való tárgyalás során.