Nem akárhová érkezik meg a hétvégén a Forma-1-es cirkusz. Angliát az autósportok bölcsőjének titulálják. Óriási múlttal rendelkezik, ahol 1950 óta kisebb nagyobb megszakításokkal rendeznek Forma-1-es Nagydíjat. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda, Michael Schumacher csak néhány a nagy nevek közül, akik több alkalommal is felállhattak itt a dobogó tetejére. Ehhez az illusztris névsorhoz csatlakozott Lewis Hamilton, aki tavalyelőtt ötödik győzelmét szerezte meg itt. Ez a verseny a csapatok nagy részének a hazai futama lesz. A Brit Nagydíjon nyújtott teljesítmény így nem meglepő módon a legtöbb csapat számára presztízskérdés lesz.
Lewis Hamilton továbbra is az egyik legünnepeltebb celebritás hazájában. A brit pilóta nagyon szép sikereket ért el és ér el napjainkban is a Forma-1-ben. Emellett sokat szerepel a médiumokban aktuális ruhájával, frizurájával vagy éppen a kutyáival. A Mercedes pilótája tudatosan építi karrierjét, kapcsolatait, de várhatóan a hétvégén arra fog koncentrálni, hogy hazai pályáján összességében hatodszorra is nyerni tudjon. Tavaly Sebastian Vettel megfosztotta attól a lehetőségtől, hogy zsinórban ötödszörre nyerje meg a Brit Nagydíjat. A ferraris pilóta a rajtnál kilőve simán megelőzte a rajtelső Hamiltont és onnantól már nem is lehetett elvenni a győzelmet a német pilótától.
A helyi hős 2018-ban így kénytelen volt beérni a második hellyel, s a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon sem éppen brillírozott. Ez azonban bármely bajnokkal megesik. A Mercedesről és Lewis Hamiltonról is elmondható, hogy lehengerlő formában van. Ausztriában por került a gépezetbe, de hosszú még a szezon, bármi megtörténhet. Hamilton az eddigiekben nagyon eredményes volt a régi brit repülőtérből átalakított betoncsíkon, így nem is lehet más a célja idén sem, minthogy ismét ő vihesse haza a brit győztes trófeát. Erre pedig igencsak esélyes a címvédő világbajnok. Annak ellenére, hogy tavaly a Ferrari hasított Silverstone-ban (Vettel nyert, Raikkönen pedig harmadik lett), sem idei formája, sem pedig az előző években a brit pályán nyújtott teljesítménye nem predesztinálja a maranellói istállót hasonlóan szép eredményre. Mattia Binotto csapatfőnök is úgy nyilatkozott, hogy bár ide is visznek egy kisebb aerodinamikai fejlesztést, nem különösebben fekszik a Silverstone-i betoncsík a 2019-es Ferrarinak.
2018-ban Sebastian Vettel a rajtnál könnyen kielőzte a rajtelső Lewis Hamiltont, s 2009 óta először ő nyerte a Brit Nagydíjat. Lewis Hamilton a rajt utáni balesete ellenére a második helyre vitte célba a Mercedesét. A bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett, aki szép versenyzést bemutatva ért célba a dobogós helyen. Hamilton annyira frusztrált volt amiatt, hogy csak második lett, hogy a verseny utáni interjúkat is kihagyta, majd később a dobogón mégis megszólalt. Nagyon fáradtnak nézett ki, megviselhette az Angliában szokatlan nagy meleg, meg a hazai pályán kihagyott lehetőség is.
A Forma-1-es résztvevők nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki felsőfokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban, főleg most, hogy lehet ez lesz az utolsó futam rajta (legalábbis egy ideig). Ennek azért ellentmondanak a pályán végzett további fejlesztések. Idénre új aszfaltréteget kapott a betoncsík, s a célegyenesben 2020-ra egy luxushotel nyitja meg kapuit, amelynek az építése már nagyban tart. Ez az a futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni. S ez egyike azon kevés helyszíneknek, ahol a pilóták szerint az autókban is lehet hallani a lelátón ülő nézők biztatását.
Elhalasztott 2020-as versenynaptár
A Silverstone-i pálya szerződése az év végén lejár, s még folynak a tárgyalások a Forma-1-gyel a kedvezőbb feltételű hosszabbításról. Olyan tervekről is hallani, melyek szerint London utcáin rendeznének Forma-1-es futamot a jövőben. S miközben a 2020-es jubileumi év kezdete biztosan március 15.-én lesz Ausztráliában, addig a több különböző rendező helyszínnel folyó tárgyalások miatt még nem adták ki a jövő évi Forma-1-es versenynaptárat. Az biztos, hogy Vietnám és Hollandia új- illetve visszatérő helyszínként jelen lesz a jövő évi versenynaptárban. Eközben a mexikói, spanyol, német és brit fordulók jövője kétséges, miután a jelenlegi szerződésük a 2019-es szezon végén lejár.
A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája, de megmaradt gyors pályának. A motorerősségnek fontos szerep jut a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja, olyanoké, mint a híres Maggotts, Becketts és Abbey kanyarok.
Az 52-körös Brit Nagydíj július 14.-én helyi idő szerint 14.10-kor (nálunk 15.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot Lewis Hamilton tartja 2017-ből, ideje 1 perc 30,621 másodperc.