“Nagyszerűen éreztem magam odakint. Ez a pálya hihetetlen. Fantasztikus érzés ezzel a tapadással vezetni itt. Próbáltam kihívást állítani magam elé. A határon autóztam végig. Ez a versenynaptár legjobb pályája. Monaco és Szingapúr is remek, de jobb lett volna, ha nem rontják el azokat a sok bukótérrel. Így kellene az összes pályának kinéznie.” – szögezte le rettentően elégedetten Hamilton. Az időjárás ismét kegyes volt a Forma-1-es mezőnyhöz és a jubiláló, 30. Japán Nagydíj szikrázó napsütésben vette kezdetét. Ekkor már távol voltak a hétvégén folyamatosan ijesztgető és az időmérő edzésbe bele is szóló esőfelhők.
Miközben a két Mercedes-pilóta eseménytelen futamot futott, a harmadik helyezett red bullosnak mindkét Ferrarival meggyűlt a baja. S bár később Bottasra nagy nyomást tudott helyezni, végül maradt harmadik, s a negyedik helyen csapattársa, Daniel Ricciardo követi. Az ausztrálnak rémálomszerűen alakult az időmérő edzése, s csak a 15. helyről tudott elrajtolni. Nem véletlenül lett ő a Nap Versenyzője, hiszen hatalmas munkával ledolgozta hátrányát és épphogy lemaradt a dobogóról.
Sebastian Vettelnek már tegnap sem volt túl jó napja, hiszen csak a középmezőnybe kvalifikálta magát az időmérő edzésen, köszönhetően csapat rossz gumiválasztásának. A német rajtja a nyolcadik helyről viszont kitűnően sikerült és nagyszerűen verekedte fel magát egyre feljebb a mezőnyben. Verstappen megelőzése viszont kifogott rajta. Összeértek a Spoon kanyarban és ezután a ferraris versenyző a mezőny végére esett vissza. Kimi Raikkönen szép csöndesen körözött, a finnek jobban sikerült az időmérő edzése csapattársánál, előkelőbb helyről, a második sorból vághatott neki az 53 körös futamnak. Egyetlen kellemetlen momentum zavart bele a versenyébe, az pedig a Verstappennel való koccanása volt. A holland szélesen vett be egy kanyart és visszatérve a pályára, nekiütközött a finn autójának. Ekkor Vettel könnyedén meg tudta előzni Raikkönent és közelebb került az élen állókhoz. A Red Bull fiatalja később öt másodperces büntetést kapott ezért a manőverért.
Vettel felzárkózását nehezítette a biztonsági autó kiküldése a pályára, amire azért volt szükség, mivel Kevin Magnussen a pályát elhagyva törmeléket hagyott a betonon és kidurrant kerékkel visszabicegett a bokszba. A dán pilóta később mégis kénytelen volt kiállni a versenyből, mivel autója padlója megsérült a leszakadt gumidaraboktól. A sauberes Charles Leclerc-kel akadt korábban össze, aki szintén nem úszta meg sérülés nélkül, de legalább folytatni tudta a versenyt.
A futam újraindítása után a két Mercedes-pilóta elszakadt a többiektől. S mikor Vettel elérkezettnek látta az időt Verstappen kielőzésére, akcióba lépett. Összeakadtak és Vettel húzta a rövidebbet. Bár meggondolatlannak tűnhetett Vettel előzési kísérlete, a német nem tehetett mást, hiszen mindent meg kellett tennie azért, hogy a lehető legjobb helyen fusson végül célba, ha még életbe akarta tartani világbajnoki reményeit. A versenybírák versenybalesetnek nyilvánították az esetet, s nem büntették újra a hollandot. Ezután hatalmas erőfeszítéseket tett a 31 éves német, hogy ledolgozza a hátrányát. S bár egy újabb biztonsági autó kellett volna ahhoz, hogy közelebb tudjon kerülni Raikkönenhez, az végül nem történt meg. Csak virtuális biztonsági autós fázis következett, mikor Charles Leclerc a Degner kanyarnál letért a pályáról autója műszaki meghibásodása miatt. Vettel mögött Perez, Grosjean, Ocon és Sainz ért célba az első tízben. A Honda hazai pályán pontok nélkül maradt. A legjobb hondás Pierre Gasly csak a 11. lett Ericsson és Hartley előtt.
A Forma-1-es mezőny tagjai ezután a tengerentúlra utaznak egy viszonylag új helyszínre, a két hét múlva (2018. október 21.) megrendezésre kerülő USA Nagydíjra. Az első austini futamot 2012-ben Lewis Hamilton nyerte meg és utána még négyszer sikerült neki ez a bravúr (2014, 2015, 2016 és 2017). Ezek után nem kérdés ki a hétvége favoritja. Texasban egy jó eredményt követően ünnepelheti ötödik egyéni vb címét a brit pilóta.
2018-as Japán Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:27:17.062
2. Valtteri Bottas Mercedes + 12.919
3. Max Verstappen Red Bull + 14.295
4. Daniel Ricciardo Red Bull + 19.495
5. Kimi Raikkönen Ferrari + 50.998
6. Sebastian Vettel Ferrari + 1:09.873
7. Sergio Perez Force India + 1:19.379
8. Romain Grosjean Haas + 1:27.198
9. Esteban Ocon Force India + 1:28.055
10. Carlos Sainz Renault + 1 kör
11. Pierre Gasly Toro Rosso + 1 kör
12. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör
13. Brendon Hartley Toro Rosso + 1 kör
14. Fernando Alonso McLaren + 1 kör
15. Stoffel Vandoorne McLaren + 1 kör
16. Szergej Szirotkin Williams + 1 kör
17. Lance Stroll Williams + 1 kör
18. Charles Leclerc Sauber Nem ért célba
19. Nico Hülkenberg Renault Nem ért célba
20. Kevin Magnussen Haas Nem ért célba
A világbajnokság állása a Japán Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 331 pont
2. Sebastian Vettel 264 pont
3. Valtteri Bottas 207 pont
4. Kimi Raikkönen 196 pont
5. Max Verstappen 173 pont
6. Daniel Ricciardo 146 pont
7. Sergio Perez 53 pont
8. Kevin Magnussen 53 pont
9. Nico Hülkenberg 53 pont
10. Fernando Alonso 50 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 538 pont
2. Ferrari 460 pont
3. Red Bull 319 pont
4. Renault 92 pont
5. Haas 84 pont
6. McLaren 58 pont
8. Force India 43 pont
7. Toro Rosso 30 pont
9. Sauber 27 pont
10. Williams 7 pont