“Az igazat megvallva, elállt a szavam. Nem is tudom leírni, hogy milyen büszke vagyok, hogy itt állhatok ma a hazai közönségem előtt. Rengeteg brit zászló leng mindenütt, s mivel minden évben látom azokat, azt gondolhatnád, hogy már hozzászoktam, de mindig olyan, mintha először látnám. Örökké hálás leszek mindenkinek, aki ma itt volt, s remélem élveztétek a napot.” – szögezte le a versenygyőztes brit, akinek az előnye immár 39 pont az egyéni ponttáblán.
Rég volt részünk olyan izgalmas és történésekkel teli Forma-1-es futamban, mint a mostani volt. Bár a két Mercedes sorsát is érdemes volt követni a verseny során, de az igazi történések nem velük voltak kapcsolatosak. A jellemzően hűvös brit éghajlat ugyanis tett róla, hogy ezek az időjárási viszonyok a Mercedesnek kedvezzenek. Valtteri Bottas rajtolhatott az élről, s bár Hamilton próbálkozott előzéssel nem igazán sikerült neki megelőznie finn csapattársát a pályán. Antonio Giovinazzi balesete kapcsán a biztonsági autós fázis időzítése nem kedvezett Bottasnak, akit előtte hívtak be a bokszba, s ekkor Hamilton az élre állt és már ott is maradt. Bottas arcára volt írva a verseny végén csalódottsága, hogy a pályán kívül vesztette el az első helyet, ami nagy fricska lehetett volna Hamilton orra alá.
https://twitter.com/F1/status/1150408993757683715
A harmadik helyezett Charles Leclerc nem véletlenül lett a Nap Versenyzője. A monacói pilóta ezúttal nem hagyta magát és sikeresen maga mögött tartotta Max Verstappent, egészen addig a bokszbeállásig, amelyben egyszerre ment ki Verstappennel. Mivel a Red Bull szerelők gyorsabbak voltak, a két pilóta egymás mellett hajtott kifele úgy, hogy Verstappen egy kicsit előrébb ment. A végén a holland beállt Leclerc elé, de a ferraris később ismét az élre állt. A biztonsági autós fázis után Verstappen már Leclerc előtt hajtott és Sebastian Vettel után eredt. Meg is előzte a ferraris pilótát, aki viszont a visszaelőzési kísérlet során eltévesztette a fékezési pontját és belerohant a Red Bull hátuljába, kitolta őt a pályáról és mindkettő autó megsérült. Vettel szemmel láhatóan lelassulva visszabicegett a bokszba új orrkúpért, miközben Verstappen egy dobogós hely reményében sérült autójával is kint maradt a pályán. Vettel később 10 másodperces büntetést kapott ezért a manőverért, s végül csak a 16. helyen ért célba.
Hamilton közben rendületlenül hajtott az élen, s sokáig úgy tűnt, hogy a csalódott Bottas legalább azzal az egy ponttal vigasztalódhat, amelyet a leggyorsabb körért osztanak, de végül azt is ellopta az orra elől Lewis Hamilton a verseny utolsó körében. Pierre Gaslyt sokat szapulták a közelmúltban gyenge teljesítménye okán. A francia most összeszedte magát és negyedik helyre vitte célba a Red Bullt a volt katonai repülőtérből kialakított pályán. Verstappen nem tehetett más, mint hogy követte csapattársát az ötödik helyen a célban. Azért ez az eredmény sem semmi a hollandtól, akinek ezek szerint nem sérült annyira az autója, mint ahogyan a balesetből feltételezhető volt. A hatodik helyen nagyon szép versenyzéssel Carlos Sainz ért célba a McLarennel. Nagyszerű harcot vívott a spanyol pilóta Daniel Ricciardóval, aki alulmaradt, így kénytelen volt beérni a hetedik hellyel a Renault-val. Kimi Raikkönen lett a nyolcadik, így visszaugrott az egyéni ponttábla nyolcadik helyére. Az első tizet Danyiil Kvjat (Toro Rosso) és Nico Hülkenberg (Renault) zárja.
Lando Norris elégedetlenkedett a csapatrádióba, mivel a biztonsági autós fázis ellene játszott és a két bokszbeállásos stratégiája miatt esett ki az első tízből. A McLaren mindig vidám brit pilótája ezúttal sajnos nem aranyköpésekkel szórakoztatta a hallgatóságot. A Haas hétvégéje pont ugyanolyan rosszul végződött, amilyen rosszul indult. Energiaitalos szponzoruk balhéját követően Romain Grosjean már az első szabadedzés során eléggé alulteljesített, mikor a bokszból kijövet a szalagkorlátnak ütközött autójával. A verseny alatt azonban ezt a mutatványt is sikerült pilótáinak alulmúlniuk. Grosjean és Magnussen már az első körben egymásnak ment, s autójuk ennek következtében annyira megsérült, hogy végül mindkettejüknek fel kellett adniuk a futamot. Ez volt zsinórban a negyedik hétvége, hogy a csapat pontok nélkül távozik egy Forma-1-es futam helyszínéről.
A Forma-1-es pilóták egy kicsit ismét megpihenhetnek. A csapatoknak ezúttal is csak két hét múlva (2019. július 28.) kell hadrendbe állniuk, a versenynaptárba tavaly visszatérő Hockenheimben. Tavaly izgalmas futamot rendeztek Németországban. Sebastian Vettelnek nem sikerült nyernie hazai pályáján. Bár rajtelsőként indult, az 51. körben a szakadó esőben hibázott a Ferrari pilótája, s kiesett. A rendkívül rosszul sikerült szombati napot követően Lewis Hamilton, a mezőny végéről az élre állt, s végül az első helyen ért célba. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, míg a bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené lett.
2019-es Brit Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:21:08.452
2. Valtteri Bottas Mercedes + 24.928
3. Charles Leclerc Ferrari + 30.117
4. Pierre Gasly Red Bull + 34.692
5. Max Verstappen Red Bull + 39.458
6. Carlos Sainz McLaren + 53.639
7. Daniel Ricciardo Renault + 54.401
8. Kimi Raikkönen Alfa Romeo + 1:05.540
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1:06.720
10. Nico Hülkenberg Renault + 1:12.733
11. Lando Norris McLaren + 1:14.281
12. Alexander Albon Toro Rosso + 1:15.617
13. Lance Stroll Racing Point + 1:21.086
14. George Russell Williams + 1 kör
15. Robert Kubica Williams + 1 kör
16. Sebastian Vettel Ferrari + 1 kör
17. Sergio Perez Racing Point + 1 kör
18. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Nem ért célba
19. Romain Grosjean Haas Nem ért célba
20. Kevin Magnussen Haas Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Brit Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 223 pont
2. Valtteri Bottas 184 pont
3. Max Verstappen 136 pont
4. Sebastian Vettel 123 pont
5. Charles Leclerc 120 pont
6. Pierre Gasly 55 pont
7. Carlos Sainz 38 pont
8. Kimi Raikkönen 25 pont
9. Lando Norris 22 pont
10. Daniel Ricciardo 22 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 407 pont
2. Ferrari 243 pont
3. Red Bull 191 pont
4. McLaren 60 pont
5. Renault 39 pont
6. Alfa Romeo 26 pont
7. Racing Point 19 pont
8. Toro Rosso 19 pont
9. Haas 16 pont
10. Williams 0 pont