Nem különösebben izgalmas futamon vagyunk túl, mégis mindössze 11-en értek célba, közülük is csak öten nem lekörözöttként. Már a rajt sem sikerült simán. Az első kanyarban Raikkönen és Sainz autója összeért, ami miatt Nasr arra kényszerült, hogy elmozduljon Maldonado irányába. A két autó összeért, s bár a koccanás nem volt nagy, mégis elég volt arra, hogy a kolumbiai pilóta alatt megforduljon az autó és nekicsapódjon a korlátnak. A Lotus nem volt túl szerencsés a mai nap, hiszen másik pilótája, Romain Grosjean szintén kiesett autójának meghibásodása miatt még az első körben.

Ily módon az elrajtolt 15 autóból már csak 13 maradt a pályán és második kört biztonsági autó alatt folytatta a mezőny. Miért ilyen kevesen rajtoltak el? Valtteri Bottas hátfájdalmai miatt nem állt rajthoz, Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen pedig még a felvezető körön leálltak autójuk megbízhatósági problémája miatt. Hamilton nagyon magabiztosan vezetett, még a rajtnál otthagyta Rosberget, aki nem tudta beérni csapattársát. Nem hibázott a brit és egy jól sikerült bokszbeállást követően már úgy versenyzett, ahogy a kedve tartotta. „A két másodperces előnyömet megpróbáltam tartani, de mikor Nico feljebb kapcsolt, tudtam rá reagálni, s ez jó volt. Nico igazán gyors volt a futam során, s elég fárasztó volt, hogy figyeljek az üzemanyagra és az abroncsokra is. Eközben azt sem tudtam, hogy meddig mehetek el a gumikkal, meddig bírják majd. Másrészről ez egy elképesztő futam volt mindkettőnknek. Nico nagyon jól vezetett s nyilvánvaló, hogy Sebastian (Vettel) nagyszerű munkát végzett látva, hogy hol ért célba.”


 
A két Mercedes mögött Felipe Massa sokáig tartotta magát a harmadik helyen, de a feljövő Sebastian Vettel végig a nyomában haladt, s végül elé is ugrott. Kimi Raikkönennek kevésbé jól sikerült a futama. A finn az első kör nehézségeit követően felküzdötte magát az ötödik helyre, de aztán kiállt a versenyből. Raikkönen megkönnyítette az újonc Nasr dolgát, aki végül az ötödik helyre hozta célba a Saubert élete első Forma-1-es versenyén. Marcus Ericsson is hozott pontokat a konyhára, hiszen nyolcadik lett. A Sauber egy nehéz hétvégén van túl, többet beszéltek a csapatról a pályán kívüli nehézségei (anyagi helyzete és a Van der Gardéval kapcsolatos jogi problémái) kapcsán, mint a teljesítményéről. Így ez a kitűnő eredmény különösen jól jött a csapatnak és Monisha Kaltenborn csapatfőnöknek. 2013 óta nem szerzett pontot a svájci gárda!


 
A 2014-es Ausztrál Nagydíj felemásan sült el Daniel Ricciardo számára. A fiatal ausztrál híres csapattársát lepipálva a téli tesztek borzalmas eredményei dacára mindjárt az első futamon győzedelmeskedett azért, hogy aztán a verseny után kizárják szabálytalan autója miatt. Idén Ricciardo a verseny végén nagyon küzdött, hogy tartani tudja tempóját, s végül a hatodik helyre hozta célba Red Bullját. Danyiil Kvjat kiállását követően ez azért jól jött az egykoron szebb napokat látott csapatnak. A Force India elégedett lehet a szezonnyitó futam eredményességével. Az eléggé alulfejlesztett VJM08-ast sikerült Nico Hülkenbergnek a hetedik, pontszerző helyre célba kormányoznia. Csapattársa, Sergio Perez zárja az első tizet. A Toro Rosso két ifjonc pilótája a középmezőnyben végzett. Carlos Sainz Jr. lett a jobb helyezett kettejük közül. A spanyol a kilencedik helyen ért célba, miközben Max Verstappen autóján a technika ördöge fogott ki. Sainz egyébként jobb helyezésben is reménykedhetett volna, hiszen még az ötödik helyen is autózott a verseny egy pontján.
 
A McLarennek nagyon rosszul sikerült a hétvégéje. Fernando Alonso nem állt rajthoz, ominózus tesztbalesete miatt. A helyette versenyző Kevin Magnussen alatt megállt a technika, míg Jenson Button két kör hátrányban ért célba. Míg a brit csapat tavaly a konstruktőri első helyen zárta a szezonnyitó futamot, addig most pont nélkül kell elutaznia a kenguruk földjéről. Az Ausztráliába elutazó, de végül szoftverproblémák miatt rajthoz nem álló Manor Marussia csapat végül nem kapott büntetést a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), mert nem indultak el a futamon.

2015-ös Ausztrál Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31:54.067 2. Nico Rosberg Mercedes + 01.360 3. Sebastian Vettel Ferrari + 34.523 4. Felipe Massa Williams + 38.196 5. Felipe Nasr Sauber + 1:32.612 6. Daniel Ricciardo Red Bull + 1 kör 7. Nico Hülkenberg Force India + 1 kör 8. Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 9. Carlos Sainz Jr. Toro Rosso + 1 kör 10. Sergio Perez Force India + 1 kör 11. Jenson Button McLaren + 2 kör 12. Kimi Raikkönen Ferrari Nem ért célba 13. Max Verstappen Toro Rosso Nem ért célba 14. Romain Grosjean Lotus Nem ért célba 15. Pastor Maldonado Lotus Nem ért célba 16. Danyiil Kvjat Red Bull Nem ért célba 17. Kevin Magnussen McLaren Nem ért célba 18. Valtteri Bottas Williams Nem rajtolt el

2015-ben is egy kis szünettel, csak két hét múlva folytatódik a Forma-1-es szezon. Kell is ez a két hét a csapatoknak, hogy még jobban fel tudjanak készülni a soron következő nagydíjra Szepangban, Malajziában (2015. március 29.) A maláj pálya nagyon különböző az ausztráltól és kihangsúlyozza az autók különböző dinamikai minőségét, főleg a hosszú és gyors kanyarokban. 2014-ben a Mercedes-pilóták itt is uralkodtak. Előtte viszont Vettel vitte a prímet. A mostani eredményt látva, lehet ott sem néz ki majd máshogy a dobogó, mint Melbourne-ben.

A világbajnokság eredménye az Ausztrál Nagydíj után

Pilóták: 1. Lewis Hamilton 25 pont 2. Nico Rosberg 18 pont 3. Sebastian Vettel 15 pont 4. Felipe Massa 12 pont 5. Felipe Nasr 10 pont 6. Daniel Ricciardo 8 pont 7. Nico Hülkenberg 6 pont 8. Marcus Ericsson 4 pont 9. Carlos Sainz Jr. 2 pont 10. Sergio Perez 1 pont Konstruktőrök: 1. Mercedes 43 pont 2. Ferrari 15 pont 3. Sauber 14 pont 4. Williams 12 pont 5. Red Bull 8 pont 6. Force India 7 pont 7. Toro Rosso 2 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!