Bár mindig is gyakori a csapadék a maláj futam során, a csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy meleggel foglalkoznak leginkább. A turbómotorok könnyen túlhevülnek a nagy hőségben, s emiatt meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep. Bár a forróság okoz nagyobb fejfájást, az eső sokszor nagy szerepet játszott a Malajziai Forma-1-es futamok életében. 2009-ben 31 körösre kellett rövidíteni a futamot mivel hatalmas eső szakadt a pályára és végül, mikor már járhatatlanná vált a pálya, félbeszakították a versenyt. A 2011-es száraz futam után 2012-ben ismét meghatározó szerep jutott az esőnek, majd 2013-ban ismételten nem szólt bele az időjárás a verseny végkimenetelébe.
Emlékezetesnek mégis emlékezetes marad a 2013-as futam a zűrös és erkölcsileg megkérdőjelezhető csapatutasítások sora miatt. Tavaly ugyanis a versenygyőztes Sebastian Vettel és a bronzérmes Lewis Hamilton nem tiszta versenyzéssel szerezte meg az első és a bronzérmes helyet. Vettel elorrozta Mark Webber elől a győzelmet, így emiatt érezte rosszul magát. Webber az elveszett győzelem miatt volt nagyon kedveszegett. Hamiltont pedig a Mercedes csapatutasításának megfelelően a rendkívül gyors Nico Rosberg nem előzte, nem előzhette meg, így kénytelen volt lenyelni, hogy a brit mögött körözve csak a negyedik hely jutott neki.
Lewis Hamilton ezúttal első malajziai győzelmére hajt majd a szepangi pályán. Ausztráliában gyorsan véget ért számára a futam, amelyet végül csapattársa, Nico Rosberg nyert meg. Így bár már a harmadik körben kiesett a brit, látható volt a Mercedes szezon előtt is megjósolt nagy potenciálja, amelyet végül Nico Rosberg tudott győzelemre váltani. Hamilton úgy hiszi, most rajta a sor. „A Forma-1-es debütálásomkor második lettem (Szepangban) 2007-ben és az elmúlt két Malajziai Nagydíjon is dobogón végeztem, de még a győzelem várat magára.”
A tavalyi versenygyőztes Sebastian Vettel egyelőre még nem tartozik a favoritok közé. Dolgát megnehezíti csapattársa, Daniel Ricciardo kizárása autójának üzemanyag áramlási szabálytalansága miatt. A Red Bull fellebbezett a döntés ellen, de határozat még sokára születik az ügyben. Dietrich Mateschitz elmondta, hogy ez az eset együtt a többi új szabállyal odáig vezethet, hogy kiszállhat az energiaital gyártó cég a sportágból, ami valljuk be nagy veszteség lenne a sport és a rajongók számára is. Sokak szerint a Forma-1-es szezon most kezdődik csak el igazán. A melbourne-i ugyanis egy utcai pálya volt, viszont a malajziai már egy versenyzésre épített aszfaltcsík. A malajziai pálya nagyon különböző az ausztráltól és kihangsúlyozza az autók különböző dinamikai minőségét, főleg a hosszú és gyors kanyarokban. Emiatt itt jobban érvényesülhet majd a DRS az autókon és a sokszori kerékcserék is megkeverhetik a mezőnyt.
A verseny és a pálya
Az 56-körös Malajziai Nagydíj március 30.-án délelőtt 10-kor, maláj idő szerint 16 órakor veszi kezdetét a szepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből, ideje 1 perc 34,223 másodperc. A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem véletlenül a pilóták egyik kedvence a pálya ezen része.
2013-ban Red Bull-siker született Sebastian Vettel révén. A német pilóta ideje 1:38:56.681 volt. A második helyezett Mark Webber (Red Bull) lett. A bronzérmes helyen a Mercedes versenyzője Lewis Hamilton ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!