Feljebb kapcsolt a Forma-1 gépezete, hiszen azután, hogy Bahrein kihagyásával késve indult a szezon, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után két héttel máris a Malajziai Nagydíj következik a szepangi pályán. Az akklimatizálódás miatt a csapatok szinte azonnal Malajziába repültek, hogy a 2011-es világbajnokság második és egyben időjárás szempontjából legkiszámíthatatlanabb futamára felkészüljenek.
Bár az időjósok esőt jósolnak a hétvégére, a csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy forrósággal foglalkoznak többet. A nagy hőség miatt ugyanis meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és az abroncsoknak jut nagy szerep. Utóbbiak még gyorsabban kopnak majd a maláj forró aszfalton, mint Ausztráliában. A Pirelli úgy számol, hogy három vagy négy bokszbeállásra lesz szüksége a csapatoknak a kerékcserék miatt.
Az eső szerepét azonban botorság lenne lekicsinyleni Malajziában. 2009-ben 31 körösre kellett rövidíteni a futamot mivel hatalmas eső szakadt a pályára és mikor járhatatlanná vált a pálya, félbeszakították a versenyt. Tavaly az időmérő edzést nehezítette csak eső, de annak az eredménye nagyba beleszólt a verseny végkimenetelébe. Az esős időmérő eredményeként magukat elszámító élcsapatok, a Ferrari és a McLaren – melynek pilótái a mezőny végéről vágtak neki az 56 körös versenynek – gondoskodtak az izgalmakról a versenyen.
Az Ausztrál Nagydíj közepesen izgalmasra sikeredett. Az idei évre bevezetett újítások nem hozták a tőlük várt átütő eredményt Melbourne-ben. Az új Pirelli gumik nem koptak annyira, mint várták tőlük. Mi több Sergio Perez, a Sauber üdvöskéje egy kerékcserével teljesítette a távot. Az állítható hátsó szárnyak, vagyis a DRS, sem adott nagy előnyt, az azt használó pilótáknak, hiszen a KERS (kinetikusenergia-visszanyerési rendszer) segítségével hatástalanítható volt az általa nyert előny. Ezen a hétvégén viszont nagyot fordulhatnak a dolgok. A malajziai pálya nagyon különböző az ausztráltól és kihangsúlyozza az autók különböző dinamikai minőségét, főleg a hosszú és gyors kanyarokban. Emiatt itt jobban érvényesülhet majd a DRS az autókon és a sokszori kerékcserék is megkeverhetik a mezőnyt.
Tavalyi kettős győzelmét és ausztráliai sikerét követően a Red Bull a hétvégi futam fő esélyese címvédő világbajnoka, Sebastian Vettel révén. A Ferrarinak és a Mercedesnek nem alakult jól a szezonkezdete, de mindkét csapat bizakodóbban tekint a szepangi futam elé. Michael Schumacher szerint a Mercedes ismét erőre kap Malajziában. „Nincs kétségünk afelől, hogy jobban akarunk teljesíteni, mint a nyitófutamon, amely mindannyiunk számára nagy csalódás volt.” – szögezte le a hétszeres világbajnok. „Ezt kihívásnak tartjuk és még korai lenne leírni minket.” – tette hozzá.
Felipe Massa közben a blogjában sürgette a Ferrarit, hogy találja meg mi történt Ausztráliában, mi olyat tett a maranellói gárda, amit a többi csapat nem. A brazil pilóta azt is elmondta, hogy a Red Bullok gyorsasága miatt főhet igazán a Ferrari feje, s ami aggódásra adhat okot az az, hogy nem is tudják megmondani, hogy miért nem voltak versenyképesebbek az F150 Italiával.
Nagyon kiszámíthatatlan az időjárás a forró-párás Malajziában. A hőmérséklet 32-40°C között mozog, míg a levegő páratartalma megközelíti a 80%-ot. Ez emberre és gépre egyaránt nagyon nagy terhet ró. A pilóták ezért, amint megérkeznek a helyszínre azonnal elkezdenek tréningezni, vagy éppen a tengerparton pihenve próbálnak akklimatizálódni. Sokan a konditeremben izzasztották magukat, hiszen jobb kondícióval jobban átvészelhető az extrém körülmények között tartott futam.
Néhány csapat kihasználta az első két futam közötti két hét szünetet s az elmúlt hétvégén bemutatót tartott Malajziában. Így például a Red Bull David Coulthard segítségével mulattatta Kuala Lumpur lakosait, miközben a Lotus csapat Heikki Kovalainen és Jarno Trulli felvonultatásával mutatta meg autóját.
A hétvége igazi teszt lesz a csapatok számára, különösen az Ausztráliában brillírozó Red Bullnak, hiszen ezúttal várhatóan keményebb ellenfelekkel kell felvennie a kesztyűt. Amennyiben azonban a repülő bika autói uralni tudják a helyzetet Malajziában, az jelzi az erőviszonyokat a szezon hátralévő részére.
A verseny és a pálya
Az 56-körös Malajziai Nagydíj április 10.-én délelőtt 10-kor, helyi idő szerint 16 órakor veszi kezdetét a szepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A pályarekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből, ideje 1 perc 34,223 másodperc.
A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem véletlenül a pilóták egyik kedvence a pálya ezen része.
2010-ben kettős Red Bull-siker született. Sebastian Vettel nyert, Mark Webber pedig második lett. A német pilóta ideje 1’33”48.412 volt. A bronzérmes helyen a Mercedes-szel versenyző Nico Rosberg ért célba.