Két utcai pályát követően látogat el a mezőny egy harmadikra. Bár Monaco, Baku és Montreal sem egy épített pálya, mégis nagyon különböznek egymástól. A Notre-Dame szigeten tartott futamon várhatóan nagyon gyors tempó és előzésekkel tűzdelt kemény küzdelem várható. A Kanadai Nagydíj mindig is arról volt híres, hogy itt általában eseménydús versenyek zajlanak a nézők számára, ha másért nem, hát a sok autótörés miatt. A kanadai egy régmúltra visszatekintő pálya, de a 14 éves szerződéshosszabbításnak feltételei voltak. Még a koronavírus járvány kitörése előtt 60 millió dolláros beruházással újították fel a pályát és környékét. Kanadában jellemző az extrém hideg tél, ami nem kímélte a korábbi években az aszfaltcsíkot, s ami miatt folyamatosan buckás volt. A betoncsíkot újraaszfaltozták és egy új háromszintes épületet is felhúztak modern irodák és egy megújult sajtószoba számára.
Nem pihenhettek a csapatok Baku után, azonnal megkezdték utazásukat Montrealba. A világbajnokságban mostanra kitisztultak az erőviszonyok. A világbajnoki címért jelen állás szerint a Red Bull és a Ferrari csatázhat. A Red Bull kezdeti gondjait láthatóan megoldotta. Most a Ferrarin van a sor, hogy megbízhatósági problémáit gyorsan orvosolja, amennyiben egyéni világbajnoki címet szeretne nyerni 2007 után ismét. A 70 körös futamnak mindenesetre új motorokkal vágnak neki, így itt nem várható a bakui fiaskóhoz hasonló. Eddig úgy tűnik a Mercedesnek idén csak a lepattanó jut. George Russell mégsem lehet csalódott. Debütáló évében hozza a pontokat. A brit pilóta eddig mindig az első öt között ért célba. Lewis Hamilton látszólag komoly hátfájdalmakkal hagyta ott Bakut, s bár felröppentek hírek, mely szerint nem lesz ott Kanadában, ezek nem tűnnek igaznak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke utalt arra, hogy Lewis Hamilton csapata kérésére kissé rájátszik a delfinezés okozta fájdalmakra, hogy ezzel kényszerítsenek ki szabályváltoztatást. A brit szakember elmondása szerint, ha megemelnék a Mercedes-szek menetmagasságát, az azonnal megoldaná a problémát, de ezzel teljesítményvesztést is elkönyvelhetnének. Ezért nem ezt csinálják, inkább panaszkodnak, hátha reklamálásuk meghallgatásra talál.
Mekkorát változott a világ 2019 óta! Akkor arról írhattunk a Kanadai Nagydíj előtt, hogy mennyire egypólusú a világbajnokság, hiszen akkortájt minden Lewis Hamiltonról és a Mercedesről szólt. Arról nem is beszélve, hogy a ferraris színekben versenyző és remeklő Sebastian Vettel megnyerte, majd később elvesztette az első helyet. Történt ugyanis, hogy a Ferrarival az élen haladó Vettel a nyomában haladó Lewis Hamilton nyomására a 48. körben letért a pályáról és levágott egy kanyart. Bár az élre sikerült visszatérnie a németnek, de később öt másodperces büntetést róttak ki rá, mivel nem biztonságos módon tért vissza a pályára. Ezzel lecsúszott a győztes trófeáról. Vettel nagyon feldúlt volt, jogtalannak ítélte a bírák döntését és ezt nem is titkolta senki előtt. Legendás jelenet volt ahogy Sebastian Vettel a befutó után átrakta az 1-es számot a saját autója elé, jelezve, hogy neki járt volna a győzelem.
Őrségváltás a Williamsnél?
A pilótakeringők időszaka közeledik, s ennek jegyében felröppentek pletykák arról, hogy a Williams színeiben versenyző kanadai pilóta, Nicholas Latifi helyére Oscar Piastri ülhet be. Na nem a mostani hétvégétől kezdve. A kanadai legalább egy futamot végigversenyezhet hazai közönsége előtt. Az ezt követő futamon, a július 3.-án megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon válthatja az ausztrál újonc a kanadait. Ez azért különös hír, mivel Latifi jelentős támogatás visz a csapathoz édesapja élelmiszeripari cégén, a Sofinán keresztül.
Pálya és az időjárás
A montreali pálya arról ismert, hogy nagyon igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat (!), hiszen a hosszú egyenes mellett egy sor szűk kanyar nehezíti a pilóták dolgát. Az igazán nagy megpróbáltatást az okozza, hogy ez a pálya rendelkezik a versenynaptár pályái közül a leggyorsabb részekkel és emellett a leglassabbakkal is. Így a tökéletes motornak nagyon rugalmasnak kell lennie, miközben elég erősnek is ahhoz, hogy a szűk és lassú kanyarokból ki lehessen gyorsítani. Négy fékezési zóna található a pályán, ahol 300 km-ről 120 km-re kell lassítani. Miután az autók így is kevés tapadással hajtanak, és rengeteg üzemanyagot cipelnek, ez még nagyobb terhet ró a fékekre és az abroncsokra.
Az időjárási előrejelzést a 2011-es hatalmas esőzés miatti monstre négyórás futammá alakult verseny után nem szabad figyelmen kívül hagyni Kanadában. Idén felhős-zivataros időt jósolnak a hétvégére, az itt jellemző változékony időjárás megkeserítheti a csapatok dolgát.
A verseny
A montreali egy ideiglenes utcai pálya. Ez azt jelenti, hogy az aszfaltcsík nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. A köreredmények azonban folyamatosan javulnak, még a verseny során is, mivel egyre több gumi tapad az aszfaltra. A kanadai pályát és környezetét a pandémia előtt teljesen újjáépítették, így az aszfaltcsík minden bizonnyal kitűnő állapotban lesz.
A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egy kicsit olyan, mintha a monacói és a monzai pálya kombinációja lenne. Ami az aerodinamikát illeti, Montrealban nagyon kis tapadással fognak az autók hajtani, egyedül Monzában fognak kisebb tapadással körözni idén a versenyautók.
A 70-körös Kanadai Nagydíj június 19.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 20 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km. A körrekordot Valtteri Bottas tartja 2019-ből 1:13.078-es időeredménnyel. 2019-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a Kanadai Nagydíjat. A brit pilóta ideje 1:29:07.084 volt. A második és harmadik helyen a két Ferrari-pilóta, Sebastian Vettel és Charles Leclerc ért célba.