A koronavírus járvány idei világméretű alakulása átírta ennek a futamnak is az időpontját, s az eredeti tervekhez képest egy héttel későbbre, a mostani hétvégére került. Egy hosszú, háromhetes menetelés kezdődik meg a Francia Nagydíjjal. Alig ér véget ugyanis ez a megmérettetés és a csapatok Ausztria felé veszik majd az irányt. Itt 2020-hoz hasonlóan egymás után két hétvégén ugyanazon a pályán mérkőznek meg egymással a Forma-1-es pilóták. Kemény hetek, nehéz megpróbáltatások következnek a csapatok számára.
2019-ben járt utoljára a galloknál a cirkusz. Akkor Lewis Hamiltonnak állt a zászló. Nagyon könnyű győzelmet szerzett a brit pilóta. A győztesnek járó extravagáns fehér gorillás trófeát megérdemelten vihette haza a Mercedes pilótája. A rajtot követően megtartotta első helyét és kitartott a célig. A második helyen Valtteri Bottas ért célba, aki saját elmondása szerint olyan volt, mintha ott sem lett volna a pályán. Charles Leclerc Kanada után itt is a dobogó bronzérmes fokára állhatott.
Az ezt megelőző két Francia Nagydíj sajnos nem túl sok izgalmat hozott a nézők számára. Mind a debütáló évében, mind az utána következő évben unalmas futamokot láthattunk. Kiderül, hogy idén kell-e ismét csalódnunk ebben a helyszínben. Mindenesetre a szurkolók annyiban biztosan nem csalatkoznak, hogy idén először engednek be Forma-1-es lelátókra olyan nagy számú nézősereget, mint a hétvégi francia futamon. Naponta tizenötezer ember lehet jelen. Ötezresével három külön szektorban, csak oltott vagy a betegségen igazoltan átesett és negatív PCR teszttel rendelkező rajongók ülhetnek. A nyár folyamán egyébként várható, hogy egyre több nézőt engednek majd be Forma-1-es futamokra bizonyos elővigyázatosságok mellett.
Az ezt megelőző két utcai futamon remekelt Sebastian Vettel, s most már mindenki azt szeretné látni, hogy a Ferraritól keserédes búcsút vett német pilóta szárnyakra kap. Nos, a Vettel-rajongóknak egy kicsit vissza kell vonulniuk, mivel ez a futam eddig nem túl jó emlékeket szerzett pilótájuk számára. Mindkétszer Ferrari-színekben állt itt rajthoz, s 2018-ban a másodhegedűs Kimi Raikkönen, 2019-ben pedig a Forma-1-ben második évét kezdő Charles Leclerc állt fel a dobogó harmadik fokára. Mindeközben a jelenleg az Aston Martinnál versenyző német mindkétszer az ötödik helyen ért célba piros betontorpedójával. A Ferrari nagy reményekkel vág neki a hétvégi futamnak, hiszen korábban nagy sikereket ért el francia futamokon. 17 rajtelsőség és 17 franciaországi győzelem fűződik az olasz istálló nevéhez. Mióta 2018-ban visszatért Franciaország a Forma-1-es versenynaptárba, azóta kétszer is bronzérmes helyen ért célba egy-egy pilótája.
Ami pedig a Mercedest illeti, nem volt túl sikeres a csapat az elmúlt két utcai futamon. Egyik utcai pályán sem állhatott dobogóra Mercedes-pilóta. amin biztosan nagyon gyorsan változtatni szeretne a Brackley-i csapat. A francia már egy épített pálya lesz, amelyen ráadásul az elmúlt két alkalommal Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Egy alkalommal kettős Mercedes-siker született a Paul Ricardon. A brit pilótának nagyon fekszik ez a pálya, de pont annyira nem hozza lázba a pilótákat, mint az a Magny-Cours-i pálya, ahol évekig rendezték a Francia Forma-1-es futamokat. A francia vidéken, a semmi közepén fekvő Magny-Cours a Forma-1-re érkezők egyike számára sem volt nagy durranás, miközben a Paul Ricard pálya 10 km-re fekszik a pezsgő Francia Riviérától, s kevesebb, mint egy órányira van Marseille-től.
Mint ismeretes Romain Grosjean a Mercedestől és Toto Wolfftól kapott lehetőséget arra, hogy méltó módon búcsúzzon a Forma-1-től tavalyi bahreini balesetét követően. Úgy volt eredetileg, hogy a Francia Nagydíj hétvégéje során hazai nézők előtt körözhet majd a Mercedesben, de a futam időpontváltozása miatt ez nem így fog történni. Romain Grosjean ugyanis akkor az észak-amerikai IndyCar sorozatban fog a hétvégén rajthoz állni. A Mercedes viszont betartja adott szavát, s ha nem is abban az időpontban, de június 29.-én így is lehetőséget biztosít a francia pilótának a Paul Ricard versenypályán. Egy egész napos teszten vehet részt a 35 éves autóversenyző Lewis Hamilton 2019-es W10-esével.
A pálya és a verseny
Két utcai pályáról (Monaco és Baku) érkezik meg a mezőny a hatalmas bukóterekkel rendelkező, sokak számára a kék és piros vonalairól ismert francia versenypályára. Nagy váltás lesz ez az előző két futamhoz képest, lássuk idén ki, hogy birkózik meg vele. A Paul Ricard versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Magas, közepes és alacsony sebességű kanyarok elegyéből áll. Az egyik leginkább használatban lévő versenypálya mivoltját ennek és a kellemes dél-franciaországi időjárásnak köszönheti. A pilóták 90, de akár 290 km/órás sebességgel is hajthatnak, utóbbival a Signes kanyarban.
Az 53-körös Francia Nagydíj június 20-án helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,842 km, a versenytáv: 309,69 km. A körrekordot Sebastian Vettel (Ferrari) tartja 2019-ből, a német pilóta ideje: 1:32.740 volt.