Eredetileg itt is sok nézőt vártak a pályára és már sok jegy el is kelt, de az egyre emelkedő koronavírus esetszám miatt végül komoly esély lehet egy újabb zártkapus versenyre. Sajnos a Forma-1-ben dolgozók koronavírus szűrésén is egyre több fertőzöttet találnak, a Mercedesnél is karanténba kellett rakni dolgozókat. Lance Stroll, aki gyomorbántalmak miatt hagyta ki az Eifel Nagydíjat, már jobban van, s a hétvégén elfoglalja helyét a Racing Point autójában. Nico Hülkenberg ugrott be helyette a Nürburgringen, s bár pontokat is szerzett a futamon, a német pilóta sorsa még bizonytalan a 2021-es szezonban.
Vad híresztelések persze szárnyra kaptak vele és más pilótákkal, pilótahelyekkel kapcsolatban. Hülkenberg ezek szerint Max Verstappen társa lehet jövőre a Red Bullnál, az alulteljesítő Alexander Albon helyén. Ami még érdekesebben hangzik az az, hogy Sergio Perez, akit már több csapattal is kapcsolatba hoztak, George Russelt válthatja a Williamsnél. Mick Schumacher jövő évi Forma-1-es helyét senki nem kétli. A kérdés már csak az, hogy az Alfa Romeo vagy a Haas szerződteti le a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fiát.
A jövő évet is a koronavírus helyzet határozza meg a Forma-1-ben, a Liberty Media fel van rá készülve, hogy a jövő év is ennek a jegyében telik. Ennek ellenére kiszivárgott információk szerint 22 állomásos versenynaptár van betervezve a 2021-es versenyszezonra távoli helyszínekkel. Bahreinnel indulna a szezon Ausztrália helyett. Nem esik ki a távoli helyszín, hanem március helyett októberi időpontot kapna. A Hungaroringre e szerint a terv szerint július végén látogat el majd a cirkusz. A szezon decemberben Abu-Dhabiban ér véget.
Mi várható a hétvégére? Mindenki tiszta lappal indul ezen az új pályán. Ennek ellenére várhatóan az erőviszonyok nem sokat változnak. A Mercedes habár már a 2021-res autóra koncentrál, továbbra is erőfölényben lesz. 180 pontos az előnye a címvédő konstruktőrnek a Red Bullal szemben, így megteheti, hogy már a jövő évre koncentráljon. A Red Bull és a Ferrari ezzel szemben folyamatosan fejleszt még az idei autóin, hogy azok valamelyest lépést tartsanak az Ezüst Nyilakkal.
A verseny és a pálya
Az Autodromo Internacional do Algarve pályát 2008 őszén nyitották meg, miután mindössze hét hónap leforgása alatt megépült. Soha nem rendeztek itt még Forma-1-es futamot, de szezon előtti tesztelésre használták a 2008-2009-es téli tesztek során. Néhány fiatalabb pilóta számára azért nem ismeretlen a pálya a junior szériákból. Mugellóhoz hasonlóan ez a pálya is hullámzó, így egyfajta hullámvasutazást kínál a versenyzőknek. Modern pálya, ahol már a tervezéskor számoltak a helyszín földrajzi adottságaival, így a magasságváltakozással.
A 66-körös Portugál Nagydíj október 25.-én helyi idő szerint 14.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,653 km, a teljes versenytáv 306,826 km.