Ez a futam a versenynaptár egyik leggyorsabb és egyik legrégebbi versenye, s nagyon kedvelt a versenyzők között. Monza egyben az őrült Ferrari-rajongók, a Tifosi otthona is, akik Fernando Alonso hockenheimi győzelme óta nagyon ki vannak éhezve a sikerre. Alonso a belgiumi balesetét követően boldog, hogy a csapat otthonában rajthoz tud állni. Hazai földön mindennél édesebb lenne a győzelem a maranellói alakulatnak, de ebbe még többen bele akarnak majd szólni. Nagyon erős idén ismét a szezon európai részének finise, hiszen alig ért véget a belga futam, máris itt egy újabb karakteres pálya, Monza és a Ferrari számára oly fontos Olasz Nagydíj. A csapatok és pilóták sem pihenhettek. Sok-sok büntetést osztottak ki ugyanis a Belga Nagydíj után. A legsúlyosabbat Romain Grosjean tehette zsebre. 50 ezer euro büntetés kifizetése mellett még el is tiltották a monzai futamtól a belga futamon őáltala okozott baleset miatt.
Önálló életre kelt a Grosjean-sztori a Spa-i futam leintését követően. Érthető módon a Ferrari (és a Sauber) volt a legdühösebb. A csapatvezető Stefano Domenicali elmondta, hogy már a Forma-1-et megelőző bajnokságokban, mint a GP2 és a GP3 egyfajta versenyzői magatartási kódexet kéne kialakítani arról, hogy hogyan is kell versenyezni. Mire így a pilóta feljut a csúcsra, a Forma-1-be, már nem okoz ilyesfajta baleseteket agresszivitásával. Domenicali emellett túl is akar lépni a történeten. „Mikor valami olyan történik, ami nem a teljesítményhez vagy a megbízhatósághoz, hanem a rossz szerencséhez köthető, akkor el kell felejtenünk a frusztrációt és meg kell próbálnunk továbblépni és a monzai teljesítményre koncentrálni.” A rajt utáni baleset kapcsán az is felvetődött, hogy ideje lenne zárt pilótafülkék kialakításának a Forma-1-ben, hiszen Fernando Alonso csak nagy szerencséjének köszönhetően nem sérült meg jobban, mikor Romain Grosjean autója átrepült a Ferrari felett.
Romain Grosjean egyébként idén már öt alkalommal volt benne a versenyek elején kisebb-nagyobb balesetekben. A Lotus csapatvezetője, Eric Boullier, szerint nem mindig a francia pilóta volt a balesetek okozója, de mindig ott volt ő is. Egyszerűen túl sokszor volt rosszkor rossz helyen és ezen el kell gondolkozniuk, hogy miért is lehetett így. Az eset nagy nyertese a csapat tesztpilótája, Jerome D’Ambrosio lehet, aki ha tud élni a lehetőséggel, felhívhatja ismét magára a csapatok figyelmét. Visszatérve a büntetésekre, Pastor Maldonado, az idei nagy bajkeverő, sem úszta meg. A venezuelai pilóta 10 rajthelyes büntetést kapott az Olasz Nagydíjra, amiért kiugrott a belga futam rajtjánál, és amiért összeütközött Timo Glockkal a verseny során. A Caterhamnak is jutott a jóból. 10 ezer eurót kell befizetnie a csapatnak amiért Heikki Kovalainent óvatlanul engedték el a bokszbeállását követően Belgiumban. Mark Webber és Michael Schumacher bokszutcai manőverei büntetlenül maradtak.
A monzai pálya karakterisztikája folytán nagyon fekszik a McLareneknek, s nagy valószínűséggel az ezüst nyilak hozzák formájukat a talján pályán is. Az MP4-27-en elvégzett fejlesztések segítségével előbb Hamilton, majd legutóbb Button is be tudott gyűjteni egy-egy győzelmet, s a wokingiak hisznek benne, hogy továbbra is jól megy majd a csapat szekere. Jenson Button autójának monzai beállítása alig fog különböző a belgától, s az jónak bizonyult. A csapat arról is tett, hogy Hamilton ismételten ne essen abban a hibába, hogy a twitteren tárja ki a csapat féltett telemetriai adatait.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták még a 300 km/órás sebességet is túlhaladják és a kör 76%-ában teljes gázzal hajtanak. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással hajtanak az autók. Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 9.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc. 2011-ben Sebastian Vettel (Red Bull) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A német pilóta ideje 1:20:46.172 volt. A második helyezett Jenson Button (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen a Ferrari nagy reménysége és a 2012-es világbajnokságban jelenleg vezető Fernando Alonso ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!