A jelenleg 13 ponttal vezető Sebastian Vettel a hétvégi futam fő favoritja, ugyanis, ha csapata meg tudja oldani generátorhibáját, akkor jó eséllyel védi meg a német pilóta világbajnoki címét. Ennek érdekében nem kockáztat a Red Bull és egy újabb fejlesztésű generátorral utazik Brazíliába. A Ferrari közben csak arra koncentrál, hogy a lehető legjobb munkát végezze, s próbál semmi rosszra sem gondolni. Fernando Alonso akkor lehet világbajnok, ha megnyeri a futamot és Vettel nem ér célba az első négyben. Ha a spanyol pilóta második lesz, akkor Vettelnek nem szabad az első hétben végeznie. Amennyiben a ferraris pilóta harmadik helyezett lesz, abban az esetben lehet világbajnok, ha Vettel nem ér célba a tizediknél jobb helyen.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak nem lesz könnyű dolguk itt sem, hiszen az austini pálya után az Interlagoson is az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért az egymás utáni két verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban igencsak nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk, ugyanis az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
Brazíliában sokszor nagy szerepe volt az esőnek a verseny végkimenetele szempontjából. Emlékezetes a 2003-as verseny, amikor is a trópusi eső áztatta pályán egyik autó tört össze a másik után, s a biztonsági autó többszöri pályára látogatása után a 71 körös versenyt végül az 55. körben leintették. A 2004-es versenyen is döntő szerepet játszott az időjárás, míg 2009-ben az időmérő edzés során tűnt úgy, hogy soha nem áll el az égből jövő áldás. 2011-ben azonban bár a csapatok szeme folyton az égre szegeződött, végül egy csepp eső sem esett. A tiszta rajt után ezen a tét nélküli versenyen folyamatosan az eső körül forgott a téma. Bár megjósolták a verseny előtt is és alatta is, mégsem esett. Ez némely csapatnál megzavarta a megfelelő gumiválasztást. Miután nyilvánvaló volt, hogy a ragyogó napsütést nem fogja beárnyékolni esőfelhő, Vettel rossz sebességváltója került középpontba. A győzelmet végül Mark Webber szerezte meg, aki ráadásul sorra futotta a leggyorsabb köridőket is. Red Bull fölénnyel ért véget a tavalyi futam, hiszen a második helyen Sebastian Vettel futott célba. A dobogó harmadik helyét Jenson Button szerezte meg.
Idén azonban úgy néz ki, hogy nem fogják szárazon megúszni a csapatok, hiszen ismét esőt jósolnak a versenyhétvégére, különösen a vasárnapi futamra. Az időjárás nagyon kiszámíthatatlan, bár az utóbbi években normális körülmények között zajlott a verseny, korábban többször is heves esőben hajtottak a mezőny tagjai. Idén is eső várható, s a brazíliai eső nem hasonlítható össze a nálunk megszokottal. Mindennél nagyobb erővel csap le és sokáig tart. Ez megkavarhatja az erősorrendet és hozhat még meglepetést, s izgalmakat.
A pálya és a verseny
A brazil versenypálya majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a betoncsíkot, de az valahogy még így is huplis marat. Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagy más szóval vízencsúszás.
Az 71-körös Brazil Nagydíj november 25.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből. 2011-ben Mark Webber nyerte meg a futamot a Red Bullal. Az ausztrál pilóta ideje 1:32:17.464 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen Jenson Button (McLaren) ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!