A Mercedes, amely az év végére végre összekapta magát, így kihívója lehet a Red Bullnak. 2021-ben Lewis Hamilton nyert, 2022-ben pedig George Russell a sprintet és a főfutamot is behúzta. Russell akkor Forma-1-es pályafutása első győzelmét szerezte az Interlagos versenypályán. A Mercedes már a sprinten is kiváló formáját mutatta, hiszen Lewis Hamilton is dobogós lett. A nem túl boldognak mutatkozó Carlos Sainz kapott még érmet a második helyezésért. Érdekes módon e három pilóta állhatott fel vasárnap is a dobogóra.
A brazilok is óriási Forma-1-es rajongók, amit mi sem mutat jobban, hogy 2021 és 2022 után idén ismét rendeznek itt sprintfutamot, az idei utolsót. Ez pedig azt jelenti, hogy ismét pénteken kerül megrendezésre a főfutam időmérő edzése és a szombat teljes egészében a sprintről fog szólni. Először a sprint szétlövés jön, majd a sprint. Az elmúlt években a Brazil Nagydíj a szezon utolsó vagy a legutóbbi időkben az utolsó előtti futama volt. Többször dőlt el itt világbajnoki címek sorsa, vagy épp búcsúztak el itt pilóták. A világbajnoki címek sorsa már elkelt, de ettől még most is várja mindenki, hogy visszatérjen a cirkusz erre a legendás, mindenki által kedvelt pályára.
A Forma-1-es pilóták számára jól ismert a brazil versenypálya, így tudják, hogy ezen a magaslati pályán sem lesz könnyű dolguk. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Azok, akik Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyakizmát. A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek a nyakizom megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
Úgy tűnik a mezőny és a média nem pihen a versenyek között sem, hiszen a vadabbnál vadabb találgatások folytatódnak. A múlt hétvégén hazai futamán már az első kanyarban kieső Sergio Perezről újból fellángoltak a mendemondák, hogy menesztik csapatától a Red Bulltól. Olaj volt a tűzre Daniel Ricciardo kitűnő hétvégi teljesítménye a Red Bull fiókcsapatánál az Alpha Taurinál. A Red Bullnál mindenki cáfolja ezt a híresztelést, de hogy mi az igazság, az majd csak később derül ki. Mint ahogy az is, hogy vajon Lawrence Stroll tényleg csak az Aston Martint adja-e, vagy fontolgatja az év elején kitűnően kezdő, majd mostanában inkább hanyatló Forma-1-es csapat eladását is?
A verseny és a pálya
A sao paulói betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is hepehupás maradt. Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.
Az 71-körös Sao Paulói Nagydíj november 5.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 18 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,879 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2018-ból, 1 perc 10,540 másodperccel.
2022-ben George Russell (Mercedes) nyerte meg a Sao Paulói Nagydíjat. A brit pilóta győztes ideje: 1:38:34.044 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Carlos Sainzé (Ferrari) lett.