Az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek sorsa már eldőlt a Formula-1 2011-es szezonjában, azért még izgalmas verseny elé nézhetünk Brazíliában. A második hely sorsa még nem dőlt el, arra Jenson Button és Fernando Alonso is esélyes lehet. Sebastian Vettelnek is van még célja a hétvégére, hiszen ha az Interlagos pályán megszerzi idei tizenötödik rajtelsőségét, akkor megdönti Nigel Mansell 1992-es rekordját.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak nem lesz könnyű dolguk itt, hiszen az Interlagoson az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért a verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban igencsak nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk, ugyanis az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
Az utolsó versenygyőzelemre minden esélyes nagyon feni a fogát, hiszen nagyon jó érzés az utolsó győzelemmel a zsebben zárni az évet és kezdeni a téli teszteléseket. A világbajnok Vettel azért készül a hétvégére, hogy rekordot döntsön és feledtesse az Abu-Dhabiban szerzett rossz emlékét. Lewis Hamilton, az elmúlt nagydíj győztese, pedig arra készül, hogy kitűzött célját, miszerint az utolsó két futamot megnyerje, teljesítse. „Az Abu-Dhabi győzelem nagyszerű érzés volt, s ez még határozottabbá tett, hogy a 2011-es szezont győzelemmel zárjam.” – szögezte le. Össze is kell szednie magát a McLaren pilótájának, hiszen csapattársa Jenson Button a szezon második felében remekelt és jó esélye van az egyéni világbajnokság második helyezésére.
A Ferrari és Fernando Alonso is nagyon szeretne győzni Sao Paulóban. A spanyol 2005-ben és 2006-ban ezen a pályán szerezte meg világbajnoki címét, így szép emlékei vannak Interlagosról. Tavaly harmadik lett a red bullos pilóták mögött, idén pedig ha jól megy, akár az egyéni világbajnokság második helyét is megkaparinthatja Jenson Button orra elől. Valószínűleg ezúttal is minden a spanyol pilóta körül forog majd a Ferrarinál, hiszen nagyon jól jönne most számára az a második hely. Ebben a törekvésében a hazai pályán versenyző Felipe Massa is segítheti csapattársát.
Räikkönen visszatér, de hova?
Tavaly még arról cikkeztek az újságok, hogy 2007 Forma-1-es világbajnoka, Kimi Räikkönen biztosan nem tér vissza a Forma-1-es porondra, mivel nagyon jól érzi magát a Rali Világbajnokságban. Idén azonban már olyan híreket lehet hallani, hogy most már kész a visszatérésre a Jégember a pályaversenyek csúcsához, de hogy melyik csapatnál fog versenyezni, az még kérdés. A hírek tanúsága szerint elég kapós az ex-Ferrari pilóta azután is, hogy két versenyszezont kihagyott és elég drágán méri a szolgáltatásait. Idén mivel ralis csapata, az Ice 1 Racing, nem állt rajthoz legalább két nem európai ralin, törölték a csapat összes pontját, míg Räikkönen (akinek egyéni pontjai megmaradtak) a tizedik helyen végzett.
A pálya és a verseny
A brazil versenypálya majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a betoncsíkot, de az valahogy még így is huplis marat.
Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Az időjárás nagyon kiszámíthatatlan, bár az utóbbi években normális körülmények között zajlott a verseny, korábban többször is heves esőben hajtottak a mezőny tagjai. Idén is eső várható, s a brazíliai eső nem hasonlítható össze a nálunk megszokottal. Mindennél nagyobb erővel csap le és sokáig tart. Ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagy más szóval vízencsúszás. Emlékezetes maradt a 2003-as verseny, amikor is a trópusi eső áztatta pályán egyik autó tört össze a másik után, s a biztonsági autó többszöri pályára látogatása után a 71 körös versenyt végül az 55. körben leintették. A 2004-es versenyen is döntő szerepet játszott az időjárás a verseny végkimenete szempontjából, míg 2009-ben az időmérő edzés során tűnt úgy, hogy soha nem áll el az égből jövő áldás.
Az 71-körös Brazil Nagydíj november 27.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből. 2010-ben Sebastian Vettel nyerte meg a futamot a Red Bulllal. A német pilóta ideje 33:11.803 volt. A második helyezett Mark Webber (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!