“Soha nem volt még részem ilyen versenyben, ahol ekkora előnnyel rendelkeztem volna. Nagyon jól éreztem ma magam az autóban. Mehettem volna gyorsabban is az időmérő edzés során, de a végén nem tudtam. Lewis gyorsabb volt, de összességében a mai nap, ami igazán számít.” – nyilatkozta a versenygyőztes egy mérvadó brit tévés társaságnak. Azután, hogy 2017-ben és 2018-ban is Sebastian Vettel és a Ferrari dominanciájával kezdődött meg az azévi szezon, most is mindenki ezt várta. A téli barcelonai tesztek alapján is a mezőny elejére volt várható mindkét ferraris pilóta. Az új csapatvezető téli kinevezése is azt a célt szolgálta volna, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező csapat ismét felérjen a csúcsra, de erre úgy tűnik egyelőre még várni kell.

Azt persze nem lehetett az ezévi várakozásoknál figyelmen kívül hagyni, hogy azért a Mercedes a világbajnok csapat és Lewis Hamilton a címvédő világbajnok. A Mercedes nem is tétlenkedett, két pilótája állhatott a dobogó tetejére, s Bottas a győzelemért járó 25 pont mellé még a leggyorsabb körért járó pilótának szóló egy pontot is bezsebelhette (az idén bevezetett új szabály értelmében). Így a finn most 26 ponttal áll az egyéni világbajnokság élén. Lewis Hamilton nem tudott lépést tartani csapattársával, így számára maradt a második hely az őt ostromló Max Verstappen előtt. A holland pilóta beírta a nevét a Forma-1-es történelemkönyvbe, hiszen ő az első pilóta 2008 óta, aki Honda-motoros autóval állhatott dobogóra. Verstappen zsenialitását is megvillantotta, hiszen egy mesteri előzéssel került Sebastian Vettel elé, aki drámaian lelassult a verseny utolsó köreiben. Talán ennek is köszönhető, hogy a Ferrari újonca, Charles Leclerc alig egy másodperccel lemaradva ért célba ötödikként Vettel mögött.

A szezon előtti tesztek alapján 2019-ben is a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt jósolták a tabella élére, s az első futam nem is alakult másként. A Ferraritól nagy meglepetés volt a dobogóról való leszorulás, miközben a Red Bulltól meg pont az arra való feljutás. Verstappen ugyan harmadik helyezett lett, de azért érdemes elgondolkodni, hogy a csapat új pilótája, Pierre Gasly csak a tizenegyedik helyen gurult célba. Kérdés, hogy az autójának vagy a vezetői képességeinek köszönhető a középmezőnyben való célbaérés.

Idén nagyon sok új pilóta érkezett, vagy éppen régi pilóta váltott csapatot. Mindössze két csapatnál nem voltak személybeli változások, így a 2018-as pilótapárossal versenyző Haas-nál sem. Az amerikai csapat felemás napot tudhat maga mögött. Érdekes módon Romain Grosjean és csapata ugyanazzal a problémával küzdött, mint tavaly is. A bokszbeállás során a szerelőknek sok időbe telt az abroncsot a helyére illeszteni, s utólag kiderült, hogy nem is igazán sikerült, mivel később meglazult a kerék, s ez a francia pilóta versenyének végét jelentette. Ezzel szemben Kevin Magnussen a középmezőny legjobb pilótája lett a hatodik helyezésével.

Nico Hülkenberg hetedik lett a Renault-val, így enyhítve a Ricciardo kiesése okozta sokkot a csapaton belül. Kimi Raikkönen új csapatával, a Sauberből lett Alfa Romeo Racinggel érte el a nyolcadik, pontszerző, helyezést. Az első tizet Lance Stroll (Racing Point) és a Forma-1-be visszatért tékozló fiú, Danyiil Kvjat (Toro Rosso) zárja. Stroll a 16. helyről jutott fel a kilencedikig, ami megsüvegelendő teljesítmény. Ahogy várható volt a verseny negatív eredményét a két Williams-pilóta hozta, hiszen két és három kör lemaradással ért célba George Russell és Robert Kubica.

Daniel Ricciardót továbbra is sújtja a hazai pályán való versenyzés átka. Az ausztrál pilóta évek óta szeretne dobogóra állni hazai futamán, de ez nemhogy nem sikerült neki, de még ki is esett idejekorán a Renault-val. A nagy mosolyú pilóta az első körben letért a fűre és letört autójának az első szárnya, majd később, a 31. körben kénytelen volt kiállni a futamból. Nagy nyomás jelent hazai terepen a helyi pilótáknak jól teljesíteni. Így az ausztráloknak ritkán terem babér az Ausztrál Nagydíjon.

A Forma-1-es cirkusz utazik tovább a két hét múlva megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjra (2019. március 31.). Ott egy villanyfényes futamon mérheti össze a mezőny az erejét. 2017-ben és 2018-ban Sebastian Vettel nyerte az ázsiai futamot. Kérdés, hogy két hét múlva vissza tud-e vágni a Ferrari, vagy a Mercik folytatják a menetelésüket.

2019-es Ausztrál Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:25:27.325
2. Lewis Hamilton Mercedes + 20.886
3. Max Verstappen Red Bull + 22.520
4. Sebastian Vettel Ferrari + 57.109
5. Charles LecLerc Ferrari + 58.230
6. Kevin Magnussen Haas +1:27.156
7. Nico Hülkenberg Renault + 1 kör
8. Kimi Raikkönen Alfa Romeo + 1 kör
9. Lance Stroll Racing Point + 1 kör
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1 kör
11. Pierre Gasly Red Bull + 1 kör
12. Lando Norris McLaren + 1 kör
13. Sergio Perez Racing Point + 1 kör
14. Alexander Albon Toro Rosso + 1 kör
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo + 1 kör
16. George Russell Williams + 2 kör
17. Robert Kubica Williams + 3 kör
18. Romain Grosjean Haas Nem ért célba
19. Daniel Ricciardo Renault Nem ért célba
20. Carlos Sainz McLaren Nem ért célba

A világbajnokság eredménye az Ausztrál Nagydíj után
Pilóták:
1. Valtteri Bottas 26 pont
2. Lewis Hamilton 18 pont
3. Max Verstappen 15 pont
4. Sebastian Vettel 12 pont
5. Charles Leclerc 10 pont
6. Kevin Magnussen 8 pont
7. Nico Hülkenberg 6 pont
8. Kimi Raikkönen 4 pont
9. Lance Stroll 2 pont
10. Danyiil Kvjat 1 pont

Konstruktőrök:
1. Mercedes 44 pont
2. Ferrari 22 pont
3. Red Bull 15 pont
4. Haas 8 pont
5. Renault 6 pont
7. Alfa Romero 4 pont
6. Racing Point 2 pont
7. Toro Rosso 1 pont
8. McLaren 0 pont
9. Williams 0 pont