Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a futam szervezői a Kínai Nagydíj alatt úgy döntöttek, hogy biztonságos a futam megrendezése, a csapatok elutaztak a közel-keleti helyszínre. Ez a pálya a sivatag közepén található, így ez megkülönbözteti a többi versenyhelyszíntől. Ami biztosan különbözik az előző futamoktól, az az időjárás. A Malajziában tapasztalt monszunszerű eső és a kínai hűvösebb idő után száraz, forró futam várható a hétvégére.
Néhány pilóta már hétfőn elutazott Bahreinbe, míg mások a közeli Dubajban és Abu Dzabiban pihennek rá a futamra. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) emberei már napok óta ott tartózkodnak a fővárosban, Manamában, hogy reagálni tudjanak arra, ha bármi történik. A csomagok bizonyos része már megérkezett Bahreinbe, míg az autók a hét elején futnak be. A versenyhétvége tehát kezdetét veszi pénteken, s hogy minden biztosan rendben legyen, ott lesz a Forma-1 “ura” Bernie Ecclestone is. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy nagy felzúdulást okozott Forma-1-es körökben a versenyen való részvétel kérdése, nem csak biztonsági szempontból, de etikai szempontból is. Néhány tévés stáb úgy döntött, hogy nem vesz részt a futamon, s volt olyan csapattag is, aki inkább elhagyta a csapatot, mintsem részt vegyen a futamon.
Bár a bahreini futam kimaradt a 2011-es versenynaptárból, a pilóták többsége versenyzett már a pályán, akár Forma-1-es, akár GP2-es autóban. Nem jelent majd újdonságot így a pálya és annak kihívásai. A 2012-es versenynaptár első három versenye nagy meglepetést hozott, hiszen a jóslatokkal ellentétben nem folytatódik a tavalyi tendencia. A Red Bull egyenlőre árnyéka önmagának, s a Mercedes előretört. A vörös bikák csapatfőnöke, Christian Horner a sanghaji futam után elmondta, hogy azután, hogy hivatalosan is legálisnak találták a Mercedes dupla DRS-ét, s ez a csapatnak sikert hozott, a Red Bull is ennek megvalósításán kezdett el dolgozni. Érdekesség, hogy a Lotus, amely protestált ez ellen a megoldás ellen, szintén elkezdett dolgozni rajta. Nem is lehet ezen csodálkozni, előbb-utóbb bizonyára az összes csapat átveszi.
Ezen a hétvégén véget ér a szezonnyitó Európán kívüli versenyek sorozata, és azután a mezőny visszatér a vén kontinensre. Miután már nem rendezik meg a San Marino Nagydíjat, így idén is a Spanyol Nagydíjjal veszi kezdetét a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, az esős Malajzia, a hűvös Kína, valamint a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta, mutatja meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2012-es autójából. De addig is lássuk, mi történik a bahreini Szahírban…
A verseny és a pálya
Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 22.-én, helyi idő szerint 15 órakor (Magyarországon 14 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A pályarekordot Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 30,252 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, de ahogy egyre több gumi kerül a pályára, úgy javult a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése kritikus lehet Bahreinben. A Pirelli ugyanazokat az abroncsokat – átmeneti és lágy – viszi a hétvégi futamra, mint Kínába, bár a hőségből kifolyólag ezúttal más hőmérsékleten fognak futni.
2010-ben kettős Ferrari-siker született Bahreinben. Fernando Alonso nyert, Massa lett a második. A spanyol pilóta győztes ideje 1’39”20.396 volt. A bronzérmes helyezés a McLarennel versenyző Lewis Hamiltoné lett, amit, ha tartja idei formáját, ezúttal is megszerez majd Szahírban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!