A hosszú nyári szünetet követően a Forma-1-es csapatok a hétvégén a szezon egyik legkedveltebb futamán, a Belga Nagydíjon állnak csatasorba. 2006-ban kimaradt ez a verseny, de 2007-ben átépítve, megszépülve visszakerült a versenynaptárba. Egy nagyon színes és izgalmas szezon vége felé közeledve a pilóták ezúttal az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban mérkőznek meg egymással. Nem véletlenül került vissza a Belga Nagydíj a Forma-1-es versenynaptárba. Mindenki rajong érte, s a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor drámai futamot produkál.
Az időjárás az idei szezonban eléggé kifogott a Forma-1-es résztvevőkön. Sok tradicionálisan forró verseny, mint például a magyar is – hűvösre és esősre sikeredett, s a csúcspontot az eső miatt négyórásra sikerült kanadai futam jelentette. Azonban hiába is vágyakoznának a pilóták egy szép napsütéses hétvégére, arra még várniuk kell, mivel ezen a pályán általában nagyon változékony az időjárás.
A Belga Nagydíj 2010-ben sem hazudtolta meg magát. Az időjárás miatt kialakult drámai futamon végül Lewis Hamiltonnak sikerült a legjobban végigverekednie magát, nem gyűrte maga alá a szeszélyes időjárás, amely alaposan megkavarta a lapokat. Többször is eső hullt a pályára, hol gyengébben, hol erősebben. Ennek megfelelően nehezítette ez meg a csapatok számára az abroncsválasztást. A biztonsági autó kétszer is kijött a pályára, először mindjárt a verseny elején. Sokan ugyanis száraz gumikon kezdték meg a versenyt, pedig már a felvezető kör során csöpörgött az eső. A 300. nagydíján rajtoló Rubens Barrichellónak nem hozott szerencsét ez a szép kerek szám. A rajt után autójával nekicsapódott Fernando Alonso Ferrarijának. Alonso később kiesett a versenyből és nem szerzett pontot akkor, amikor nagyon fontos lett volna a spanyolnak és csapatának.
A Belga és az utána következő Olasz Nagydíjon nagyon fontos a csapatok számára a jó szereplés, hiszen ez a kettő az utolsó két európai futam. A tengerentúli futamokon már nem lehet nagy újításokat bevetni, így mindennél lényegesebb lesz a pontszerző helyek megszerzése Európában. A Magyar Nagydíj utáni szünetben kötelező volt bezárni az üzemeket, így kiemelkedő fejlesztéseket nem tudtak a csapatok végrehajtani autóikon. Érdemes megemlíteni, hogy a mezőny nagy veteránja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a hétvégén jubilál a pályán. 20 éve ugyanis pont itt, Spa-ban debütált a Forma-1-ben, mikor egy véletlen folytán helyet kapott a Jordan csapatnál. Szerencsésnek mondhatja magát a német pilóta, hogy ezt a kerek számot versenyzéssel ünnepelheti a hétvégén.
A pálya és a verseny
A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot – arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos buszmegálló egy jobb-balos sikánná vált. A gyors kanyarjai, mint az Eau Rouge, a Pouhon és a Blanchimont tették nagyon kedveltté a pályát, de ezúttal a DRS-t biztonsági okokból tiltja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Eau Rouge kanyarban.
A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani. A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 28.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot továbbra is Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 45,108 másodperc. 2010-ben Lewis Hamilton nyert, így tehát McLaren-siker született. A brit pilóta ideje 1:29:04.268 volt. A második helyen Mark Webber (Red Bull) ért célba, a bronzérmes hely pedig a most lábadozó pilótáé, Robert Kubicáé (Renault) lett.