Nagy kontrasztot jelent a csillivilli, vibráló, izgalmas Miamiból átrepülni Barcelonába. Nagy várakozás előzte meg a Floridában debütáló utcai pályán zajló versenyt, mindenki nagyon izgatott volt. Annak a hétvégének azonban vége és a mezőny egy kicsit lepihenhet, visszatér a komfortzónájába. Barcelonában mindenki mindent jól ismer, s a fogadtatása a Forma-1-nek Spanyolországban szintén várakozáson felüli, mint sok országban az idei évben.
Bár eddig a Ferrari és a Red Bull osztozott az elsőn helyezéseken Charles Leclerc és Max Verstappen által, Christian Horner elmondása szerint a Mercedes hamarosan csatlakozik a nyerő klubhoz. Rá is fér a brackley-i alakulatra. Miközben Lewis Hamilton az elmúlt öt évben zsinórban vihette haza a Spanyol Nagydíj győztes trófeáit, jelenleg nem ő a hétvégi futam favoritja. Max Verstappen 2016-ban állhatott fel utoljára a barcelonai dobogó tetejére, miközben az idei évben igencsak potens Ferrari utoljára 2013-ban (!) még Fernando Alonso révén győzedelmeskedett a katalán pályán. Milyen nagyot változott a világ a 2022-es szabályváltozások révén!
A Mercedes – ahogy szinte az összes csapat – Barcelonában beveti nagyobb fejlesztési csomagját és ha ez valamiért nem hozná a várt eredményeket, akkor úgy tartják, hogy elkezdi a jövő évi autóra összpontosítani energiaforrásait. Lewis Hamilton elmondása szerint nem tehet mást, minthogy nem vesz tudomást a negatív dolgokról és a csapaton belülről próbál inspirációt szerezni, amely igencsak egységes a viszontagságok között is. Hamiltonnak nincs könnyű dolga. Egyrészt meg kell küzdenie autója alulteljesítésével, másrészt vissza kell vernie a csapattársa, George Russell felől érkező kihívásokat. A fiatal brit ugyanis debütáló évében a Mercedes-szel eddig jobb teljesítményt nyújt, mint hétszeres világbajnok csapattársa. Russell a negyedik, Hamilton pedig hatodik az egyéni ponttáblán a Miami Nagydíjat követően.
Mivel várhatóan minden csapat elviszi az első nagy fejlesztéseket Barcelonába, kiugróan más eredmény várhatóan nem fog születni a szezon elejéhez képest. Kérdés, hogy a Ferrarinál az eddig, az idei évben kevésbé eredményes Carlos Sainzt segíti-e a hazai pálya előnye?
Mi történt tavaly?
Bár sokáig vezette a versenyt, végül mégsem Max Verstappen állhatott fel a Spanyol Forma-1-es Nagydíj dobogójának tetejére. Lewis Hamilton ugyanis jó csapattaktikával megelőzte a hollandot a verseny vége felé és megszerezte pályafutása 98. Forma-1-es győzelmét. Verstappen, bár nem volt csalódott, de azért le kell nyelnie, hogy zsinórban másodszor ért célba az ezüstérmes helyen. Valtteri Bottas bár nem egészen önszántából, de végül harmadik lett.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. 2020 végén a pálya 10-es kanyarját módosították, így megváltozott a pálya és a verseny hossza.
A 66-körös Spanyol Nagydíj május 22.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,675 km, a teljes versenytáv 308,424 km. A körrekordot Max Verstappen tartja 2021-ből. A holland pilóta ideje: 1:18.149 volt.
2021-ben ugyanaz a három pilóta állt a dobogón ugyanabban a sorendben, mint 2020-ban. Lewis Hamilton révén ismét Mercedes-siker született Spanyolországban. A brit pilóta győztes ideje 1:33:07.680 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg Valtteri Bottas (Mercedes) lett a harmadik. Valójában az elmúlt négy évben csak ez a három pilóta állhatott fel itt a dobogó tetejére. Hamilton volt mindig az első, Bottas és Verstappen pedig felváltva osztozott a maradék dobogós helyeken. Az első két évben Bottas, az utolsó kettőben pedig Verstappen lett a második.