A 2013-es versenynaptár első három versenye nem okozott nagy meglepetést, hiszen csakúgy, mint tavaly ezúttal is három különböző pilóta nyerte meg az első három futamot. Ami váratlan, az a Lewis Hamilton vezette Mercedes sikeressége. A brit pilóta első pole pozícióját szerezte meg a múlt heti kínai futamon és a harmadik helyezése Szepangban és Sanghajban azt jelenti, hogy összetettbeli negyedik helyével mindössze 12 ponttal van lemaradva az első helyen tanyázó Sebastian Vetteltől.
Bár a Mercedes tempója még elmarad az éllovasoktól, Hamilton úgy véli, hogy a csapat jó úton halad a végső siker felé. Mikor megkérdezték tőle, hogy két dobogós helyezését követően úgy gondolja-e, hogy harcban áll a világbajnoki címért folyó küzdelemben, így válaszolt: „Igen. Határozottan így érzek ebben a pillanatban. Nem koncentrálok a világbajnoki címre most még, mert soha nem lehet tudni, mi jön. Nézzék meg Nico Rosberg autóját (ami a keresztstabilizátor meghibásodása miatt kiesett Kínában). Nem ért célba és ez velem is bármikor megtörténhet, bár drukkolok, hogy ne így legyen.”
Úgy tűnik, az idei évben a gumistratégián dőlhetnek el és meg győzelmek, így nagy figyelem hárul az idei Pirelli abroncsokra. Az olasz abroncsgyártó úgy döntött, hogy a hétvégi futamra nem viszi el lágy abroncsait. A szahíri pálya karakterisztikáját tekintve a malajziai betoncsíkra üt, így a kemény és lágy gumik helyett ezúttal a kemény és közepes papucsoknak jut nagyobb szerep. Kínában hét kör volt a maximum, amit meg lehetett tenni a lágy gumikon, s mivel ezen a homokos pályán nagyobb gumikopás várható, a kínaihoz hasonló fiaskót szeretnék a hétvégén elkerülni. Bahreinben véget ér a szezonnyitó Európán kívüli versenyek sorozata, és azután a mezőny visszatér a vén kontinensre. Miután már nem rendezik meg a San Marino Nagydíjat, így idén is a Spanyol Nagydíjjal veszi kezdetét a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, az esős Malajzia, a hűvös Kína, valamint a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta, mutatja meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2013-as autójából. De addig is lássuk, születik-e idén negyedik győztes a forrongó Bahreinben…
A verseny és a pálya
Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 21.-én, helyi idő szerint 15 órakor (Magyarországon 14 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A pályarekordot Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 30,252 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít.
A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, de ahogy egyre több gumi kerül a pályára, úgy javult a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése kritikus lehet Bahreinben. 2012-ben Sebastian Vettel nyerte meg a futamot. A német pilóta győztes ideje 1:35:10.990 volt. A második és harmadik helyet a Lotus két versenyzője, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean szerezte meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!