„Péntekenként nyilvánvalóan versenyképes a csomagunk. Nem mi vagyunk a leggyorsabbak egy körön át, s talán nem a miénk a verseny alatt elért leggyorsabb köridő, de fantasztikus a bokszmunkánk, a rajtunk, az abroncsstratégiánk…sok összetevő ahhoz, hogy versenyképes autóval harcoljunk a világbajnoki címekért.” – szögezte le a versenygyőztes Alonso a verseny után.
A Spanyol Nagydíjon ezúttal is a gumiké volt a főszerep, amelyekért a csapatok folyamatosan aggódtak, hiszen nagyon gyorsan koptak a verseny során. 82 bokszbeállás zajlott a futam alatt, s folyamatosan azon ment az agyalás, hogy vajon meddig tartanak ki a gumik. A Red Bullnak ezúttal nem állt a zászló. Sebastian Vettel és Mark Webber csak a negyedik és ötödik helyre kormányozta célba autóját, köszönhetően a csapat nem éppen optimális gumistratégiájának. „Szerintem elégedettek lehetünk a negyedik hellyel, vagy legalább is annak kéne lennünk. Az első három autó túl gyors volt nekünk, s ők nagyszerű munkát végeztek az abroncsaikkal.” – szögezte le a világbajnokságban vezető Vettel.
Míg az időmérő edzésen nagyon domináns és szép teljesítményt tett le az asztalra a Mercedes két pilótája, addig a verseny nem a német csapat szája íze szerint alakult. Az első rajtkockából induló Nico Rosberg az élen tudott maradni egészen a bokszbeállások első hullámáig, majd visszacsúszott a hatodik helyre. A visszaesés azután kezdődött, miután kicserélték a német pilóta gumijait. Lewis Hamilton csak a 12. lett. Nem jól gazdálkodott a Mercedes pilótája a gumikkal, s többek között neki is ez okozta rossz helyezését. „Úgy tűnik mások nálunk nagyobb előrelépést értek el erre a hétvégére. Bár hoztunk fejlesztéseket, mégsem léptünk előre az abroncskopás visszaszorítása terén.” – nyilatkozta csalódottan Hamilton.
Paul di Resta nagyon szépen versenyzett a Force Indiával. A legjobb britként célba érő pilóta hetedik lett a mclarenes páros, Jenson Button és Sergio Perez, előtt. A Toro Rossóval versenyző Daniel Ricciardo csípte meg az utolsó pontot a tizedik hellyel. Érdemes szót ejteni Esteban Gutierrezről, aki bár pont nem fért be az első tízbe, mégis áttörést ért el a pályafutásában, hiszen életében először vezetett egy Forma-1-es versenyen. A tavalyi futam győztese, Pastor Maldonado most csak szenvedett és a 14. helyre vitte célba autóját.
2013-as Spanyol Forma-1-es Nagydíj eredménye:
1. Fernando Alonso Ferrari 1:39:16.596 2. Kimi Raikkönen Lotus + 9.338 3. Felipe Massa Ferrari + 26.049 4. Sebastian Vettel Red Bull + 38.273 5. Mark Webber Red Bull + 47.963 6. Nico Rosberg Mercedes + 1:08.020 7. Paul di Resta Force India + 1:08.988 8. Jenson Button McLaren + 1:19.506 9. Sergio Perez McLaren + 1:21.738 10. Daniel Ricciardo Toro Rosso + 1 kör 11. Esteban Gutierrez Sauber + 1 kör 12. Lewis Hamilton Mercedes + 1 kör 13. Adrian Sutil Force India + 1 kör 14. Pastor Maldonado Williams + 1 kör 15. Nico Hülkenberg Sauber + 1 kör 16. Valtteri Bottas Williams + 1 kör 17. Charles Pic Caterham + 1 kör 18. Jules Bianchi Marussia + 2 kör 19. Max Chilton Marussia + 2 kör 20. Jean-Eric Vergne Toro Rosso Nem ért célba 21. Giedo van der Garde Caterham Nem ért célba 22. Romain Grosjean Lotus Nem ért célba
Spanyolország után alig másfél hét múlva egy ikonikus helyszín következik. Május végén ugyanis a luxus és csillogás hazájába, a szponzorok kedvenc helyszínére, Monacóba érkezik a Forma-1-es cirkusz.
A világbajnokság eredménye a Spanyol Nagydíj után
Pilóták: 1. Sebastian Vettel 89 pont 2. Kimi Raikkönen 85 pont 3. Fernando Alonso 72 pont 4. Lewis Hamilton 50 pont 5. Felipe Massa 45 pont 6. Mark Webber 42 pont 7. Romain Grosjean 26 pont 8. Paul di Resta 26 pont 9. Nico Rosberg 22 pont 10. Jenson Button 17 pont Konstruktőrök: 1. Red Bull 131 pont 2. Ferrari 117 pont 3. Lotus 111 pont 4. Mercedes 72 pont 5. Force India 32 pont 6. McLaren 29 pont 7. Toro Rosso 8 pont 8. Sauber 5 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!