A következő két hétben a Forma-1-es mezőny Bahreinben versenyez. Az első futam során a szokásos betoncsíkon állnak rajthoz a pilóták, míg a második hétvégén a pálya külső, rövidebb nyomvonalán, gyakorlatilag egy oválpályán mérkőznek majd meg egymással. A világbajnoki címek sorsa eldőlt, a Mercedes és Lewis Hamilton is hetedik világbajnoki címének örülhetett. A brit pilóta idén beállított és megdöntött sokáig hihetetlennek tartott rekordokat. Ennek ellenére nem lehet tudni semmit a szerződéshosszabbításáról, sokak szerint még legalább egy évet eltölthet versenyzőként a Forma-1-ben, mielőtt egy új korszak kezdődne meg az autósportok elitkategóriájában.
https://youtu.be/KsirVnastNc
Ami a Ferrarit illeti, Mattia Binotto erre a hétvégére sem utazik el a versenyhelyszínre, így többen ismét azt várják ettől, hogy Sebastian Vettel utolsó pár futamán a Ferrarival megtáltosodik és értékelhető eredményt tesz le az asztalra. Ennek még azok is örülnének, akik kevésbé szimpatizálnak a Ferrarival. Vettel harmadik helyezése mellett Leclerc negyedik lett Törökországban, s ezzel a maranellóiak szezonbeli legjobb eredményüket érték el Isztambulban. Ez azt jelenti, hogy a pirosak újraindíthatják csatájukat a konstruktőri ponttábla harmadik helyéért. Ez azért nem lesz olyan egyszerű a hatodik helyen álló csapat számára, hiszen nem csak a Racing Point áll előttük, hanem a Renault és a McLaren is.
A 2017-es és 2018-as Bahreini Nagydíjon a Ferrari brillírozott, miközben a Mercedes pilótái bár dobogóra állhattak, mégsem győzhettek. 2019-ben is jó esély volt egy ferraris győzelemre. Charles Leclerc az első rajtkockából indulva első Forma-1-es győzelme felé haladt, mikor balszerencséjére autójának motorja megadta magát. Így tavaly Lewis Hamilton állhatott fel a dobogó tetejére. Valtteri Bottas második lett, s a monacói újonc a bronzérmes helyen bicegett be a célba. 2014 óta már ez itt is villanyfényes futamot rendeznek. Az első Bahreini Nagydíj 2004-ben volt, ennek örömére 2014-ben, a 10. évfordulón, esti futamot rendeztek a szahíri pályán és ez annyira bevált, hogy így is maradt.
A verseny és a pálya
A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, s nagy szél esetén, a pályára kerülő homok nehezíti a gumik tapadását. Ahogy egyre jobban felgumizódik a pálya, úgy javul a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását is okozhatja. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is fontos Bahreinben.
Az 57-körös Bahreini Nagydíj november 29.-én, helyi idő szerint 15.10-kor (Magyarországon 17.10-kor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya, amely a sivatag közepén található, hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja (2005-ből), ideje 1 perc 31,447 másodperc. 2019-ben Lewis Hamilton nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1:34:21.295 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes), harmadikként pedig Charles Leclerc (Ferrari) ért célba.