2014 óta részese az Orosz Nagydíj a versenynaptárnak, a Téli Olimpia helyszínén felépített szocsi pályán. Az azóta eltelt időben Mercedes-dominancia volt ezen a pályán, vagyis csak és kizárólag Mercedes-pilóta állhatott fel eddig a Szocsi-dobogó tetejére. Nico Rosberg, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is vihetett már haza az orosz győztes trófeából, s idénre sem jósolnak mást, mint Mercedes-sikert a hétvégére.

A Ferrari a gyatra szezonkezdetet követően a nyári szünetben összekapta magát, azóta nyerő szériában van. Spában és Monzában nem okozott meglepetést az Ágaskodó Lovak sikere, de Szingapúrban senki sem várt volna ekkora Ferrari-fölényt. Charles Leclerc kettő győzelmével áll szemben Sebastian Vettel egyetlen sikere. A németnek igen hosszan, 392 napon át, kellett várakoznia arra, hogy ismét megízlelhesse a győzelem ízét, igaz ehhez csapatának segítségére is szüksége volt Szingapúrban. Lewis Hamiltonnak, aki bár egy héttel ezelőtt negyedik lett, nincs félnivalója. A Mercedes brit pilótája a szezon első felében ugyanis akkora előnyre tett szert, hogy egyenes úton halad hatodik világbajnoki címe felé. Az egyéni ponttábla élén áll 96 (!) pontos előnnyel a harmadik helyre felugró Charles Leclerc előtt úgy, hogy hat futam van hátra a szezonból.

Pilótakeringő
A Haas csapat nagy meglepetésre meghosszabbította szerződését jelenlegi két pilótájával, Kevin Magnussennel és Romain Grosjeannal. Sokan nem gondolták volna, hogy a franciának továbbra is esélyt adnak az amerikaiak, s helyette nem a Renault-tól elmenni kényszerülő Nico Hülkenberget szerződtetik le. Robert Kubica szintén Szingapúrban bejelentette, hogy a szezon végével távozik a Williams csapattól és egy ideig úgy tűnt a Forma-1-től is. Most viszont kiderült, hogy a Haas tárgyalásokat kezdett a lengyel pilótával. 2020-ban a csapat teszt- és szimulátoros pilótája lehetne a 34 éves autóversenyző. Nagyon kapós a lengyel, állítólag a Racing Pointnál is felmerült a neve hasonló szerepkörre.

Mi történt tavaly?
Lewis Hamilton nyerte meg a tavalyi Orosz Forma-1-es Nagydíjat a Mercedes csapatutasításának köszönhetően. Valtteri Bottas, akinek nagyon fekszik ez a pálya, kénytelen volt ugyanis átengedni az első helyet brit csapattársának. Savanyú arckifejezéssel adta tudtunkra, hogy nem igazán nyerte el a tetszését a kérés, melynek persze eleget tett, s így végül második lett. A bronzérmes helyezett Sebastian Vettel sem állt kicsattanóan boldogan a dobogón. Ekkor már biztos volt, hogy búcsút mondhat világbajnoki címének.

A verseny és a pálya
Az Orosz Nagydíj szeptember 29.-én, helyi idő szerint 14.10-kor veszi kezdetét (nálunk 13.10-kor). Az 5,848 km hosszú Szocsi Autodromon a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 309.745 km. A pályarekordot Valtteri Bottas (Mercedes) tartja 2018-ból, ideje 1 perc 35.861 másodperc.

A versenypálya részben egy állandóan használt útszakaszból, részben egy utcai pályából áll és elég trükkös lehet. Minden tekintetben jó autóbeállításra van itt szükség, hiszen lassú és gyors kanyarokból, s egy nagyon hosszú egyenesből áll a pálya. Emellett a szezon egyik leghosszabb állórajtja is itt történik. A pálya elég széles, alacsony rázókövekkel, így a kanyarokat is lehet használni verseny közben. 2018-ban Lewis Hamilton nyerte meg az Orosz Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A brit pilóta ideje 1:27:25.181 volt. A második helyezett Valtteri Bottas lett, míg Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott fel a dobogó harmadik fokára.