A Spanyol Nagydíjjal elkezdődött a szezon európai része, mégsem hozott váratlan fordulatot. A Mercedes pilótái továbbra is kiemelkednek a mezőnyből, miközben a Ferrari pilótái azon vannak, hogy a lehető legközelebb kerüljenek hozzájuk. A Hamilton-Rosberg páros idén egyszer sem maradt le a dobogóról. Így inkább az a kérdés, hogy Vettel még mindig dobogós tud-e lenne, vagy átadja ismét helyét csapattársának, Kimi Raikkönennek, vagy esetleg a türelmetlen és a dobogó kapujában kopogtató Valtteri Bottasnak.
A 2015-ös szezon első négy futamán úgy tűnt, hogy Lewis Hamiltont senki nem állíthatja meg abban, hogy ismét megszerezze az egyéni világbajnoki címet a Mercedes színeiben. A szezon európai részének kezdetekor azonban valami változott. Nico Rosberg Spanyolországban ugyanis összekapta magát az időmérő edzésen és megszerezte az első rajthelyet. Ezután bár egy unalmas futamon, de győzedelmeskedett Barcelonában. Rosberg dicsősége várhatóan Monacóban is folytatódni fog. Idén ugyanis triplázásra hajt hazai versenyén a Mercedes pilótája. 2013 és 2014 után ismét ő szeretné átvenni a győztes trófeát Albert monacói hercegtől.
„Ez hazai verseny számomra és elég furcsa, hogy sétálok vagy motorozok a versenypályán – de ugyanakkor nagyszerű érzés a saját ágyamban aludni minden este! A pályára különleges beállítás szükséges és sokat kiértékeltünk a barcelonai teszt során, mivel az ottani utolsó szektorban sok a monacói pályára jellemző szűk kanyar.” – szögezte le Rosberg, utalva arra, hogy sok csapat Barcelonában maradt a két héttel ezelőtti verseny után az első idei évközi tesztelésre. Miközben a Mercedesnél mindkét pilóta szeretné megerősíteni pozícióját a monacói győzelemmel, addig a McLarennél Fernando Alonso a csapat első pontjaira feni a fogát. A spanyol pilóta szerint Monacóban – ahol a McLaren mindenki másnál többször nyert – végre megszerezheti a wokingi csapat első szezonbeli pontjait. Mi több, Alonso a szezon végére már dobogós helyezést is prognosztizál (!). Előbb még várjuk meg, hogy mi lesz a hétvégi futam mérlege.
A verseny és a pálya
A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt, hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen. Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.
A 78-körös Monacói Nagydíj május 24.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,286 km. A körrekordot 11 éve Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1”14.439-es időeredményével. 2014-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. Ideje 1:49:27.661 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Daniel Ricciardóé (Red Bull) lett.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!