A Hungaroringet már a kezdetektől fogva nehéznek tartották a Forma-1-es csapatok, Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz. Az ilyenkor szokásos forró időjárás is nehezíti a csapatok dolgát a magyar pályán, s ha hinni lehet az időjósoknak, ezúttal sem lesz ez másként. Ez az a pálya, amelyről elmondható, hogy a Forma-1-es szereplők nagyon kedvelik, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták, csapatok és rajongók egyaránt. Ennek köze van a jó szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest közelségéhez. Idén ismét történtek átépítések a pályán, új kórház épült a pálya szélén és modernizálták a sajtóközpontot is. A nagydíj alatt várhatóan meghosszabbítják a futam szerződését a 2017-2021 közötti időszakra, ami egy olyan időben, amikor gazdagabbnál gazdagabb országok állnak sorban versenyrendezési jogokért nagyon is jó hír nekünk, magyaroknak.
A német futam óta eltelt időben nem maradtunk Forma-1-es hírek nélkül. A Fiatal Pilóták Tesztje mellett, a Sauber megmentése és Bernie Ecclestone elleni vesztegetési vádemelés volt a sportos címlapokon. A Fiatal Pilóták Tesztjén Susie Wolff nagyszerű helytállása mellett az is foglalkoztatta a Forma-1-es közvéleményt, hogy vajon a brit pályán is tesztelő ausztrál Daniel Ricciardo kapja-e meg Mark Webber helyét a Red Bullnál, vagy a jelenleg lotuszos színekben versenyző finn Kimi Raikkönen.
Ami a fizetésképtelenné vált Saubert illeti, nos, úgy tűnik rendeződni, látszik a helyzete. Orosz befektetők megmentették a svájci csapatot. Ennek hozományaként a három befektető vállalkozás egyik vezetőjének fia, a 17 éves Szergej Szirotkin kaphat helyet a csapatnál. Szirotkinról nem sokat lehet tudni, jelenleg a Formula Renault 3,5 sorozatban szerepel. A fiatal pilóta úgy tervezi, hogy idén néhány pénteki szabadedzésen részt vehet, ámbár ennek a feltétele a szuperlincensz megszerzése. Úgy tűnik rendeződni látszik a Pirelli abroncsok biztonságának kérdése is. Magyarországra a 2012-es szerkezetű abroncsaival érkezik az olasz cég, s az eredetileg tervezettel ellentétben a közepes és lágy gumikat hozza. Mivel Silverstone-ban – a Fiatal Pilóták Tesztjén – semmi gond nem volt a gumikkal, nincs már szükség az elővigyázatosságra. Idén több külföldi szurkoló várható a hétvégére, de a szervezők ezúttal is mindent megtettek annak érdekében, hogy a magyar rajongók sem maradjanak le az év egyik legnagyobb hazai sporteseményéről. A vidékiek számára minimálisra csökkentették a nagydíj vasárnapján a pályára való kijutás költségeit, s most már az álló mellett kedvezményes árú ülőhelyek is elérhetőek magyar állampolgárok számára.
2012-ben a jósolt eső ellenére száraz és forró időjárási körülmények között tartott Forma-1-es Magyar Nagydíjon, az egész hétvégén erős teljesítményt nyújtó McLaren és Lewis Hamilton vihette haza a győztesnek járó trófeát. Ami tehát nem sikerült a brit pilóta centenáriumi futamán, az sikerült Magyarországon, a 101.-en. A Lotus a számára oly kedvező meleg körülmények között duplázott, hiszen Kimi Raikkönen a második, míg a szombati időmérő edzésen is jeleskedő Romain Grosjean a harmadik helyezett lett. Miután az idei versenyhétvégén ismét nagy meleg várható, a Lotusnak idén sem kell félnie ettől a futamtól. Kimi Raikkönen, aki 2005 után ismét nagyon szeretne már itt nyerni, rengeteg finn rajongót várhat a hétvégén.
A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. Nagy a tapadása a pályának a versenyvonalon, de azon kívül, ahol elég poros, a tapadás kicsi. Ezt a poros részt szeretné minden, esélyes pilóta elkerülni. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban. A 70-körös Magyar Nagydíj július 28.-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. Ezt a pályarekordot is Michael Schumacher tartja 2004-ből, ideje 1 perc 19,071 másodperc.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!