Ez a helyszín lesz idén az egyetlen, ahol már köröztek 2020-as Forma-1-es versenyautók a versenyt megelőzően is. Ez nem meglepetés, hiszen a szezon eleji teszteket ezen a télen is az enyhe hőmérsékletű spanyol pályán rendezték. A sorozatosan ezen a betoncsíkon tartott tesztelések miatt is a csapatok hazai pályának tartják ezt a helyszínt.
Az idei év eléggé lejátszottnak tűnik. A Mercedes nyomába sem tudnak érni eddigi ellenfelei. A Ferrari gyengélkedik, a Red Bullnál pedig egyedül Max Verstappen tud labdába rúgni. A középmezőny még kiszámíthatatlan, s ez a sokszínűség teszi érdekesebbé a versenyhétvégéket.
A Vettel-Perez-Hülkenberg sztori nem futotta még ki magát. Főként, hogy Nico Hülkenberg a 70. Évforduló Nagydíján a harmadik rajtkockába kvalifikálta magát. A hétvégén még Nico Hülkenberg ülhetett be a Racing Point volánja mögé, de a mostani hétvégén már biztosan Perez bizonyíthat az autójában. A mexikói a koronavírusos karanténját Angliában letöltötte és ha negatív tesztet produkál, ismét uralmába veheti a pink Mercedes gúnynévre hallgató autót. Állítólag Perez nem csak azért utazott haza a Magyar Nagydíjat követően, hogy meglátogassa beteg édesanyját, de befolyásos szponzoraival is találkozója volt, akik ezután több pénzt ígértek a csapatnak, ha nem Vettelt igazolják le a mexikói pilóta helyett. Így egy kicsit érthetőbb, hogy miért tette ki magát ekkora rizikónak az autóversenyző.
A Racing Point nincs könnyű helyzetben. A Renault minden egyes futamot követően óvást nyújtott be a csapat autója ellen, állítva, hogy lemásolták a tavalyi Mercedest. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül az autó hátsó fékhűtő rendszerét vizsgálta, s azt szabálytalannak ítélete. Emiatt az FIA elvette a csapat első két nagydíjon szerzett 15 pontját és 400 ezer eurós büntetést kis kirótt. A Renault nem értett egyet az ítélettel és csatlakozott hozzájuk a McLaren és a Ferrari is. Utóbbi csatlakozása igencsak visszás, tavalyi vitatott motorja miatt, ráadásul azért is érthetetlen a Ferrari lépése, hiszen egy befolyásos gyári alakulatról van szó, nem egy kis csapatról. Csavar a sztorin, hogy a Racing Point is fellebbezett, mivel igazságtalannak vélte az ítéletet magukra nézve.
Nem nehéz jósolni a hétvégére. Az elmúlt három évben Lewis Hamilton állhatott fel a spanyol dobogó tetejére. Ráadásul az utóbbi két évben ugyanaz volt a dobogós felállás. Hamilton mögött Valtteri Bottas és Max Verstappen fért be az első háromba. Mivel e két csapat három pilótája nagyon domináns idén, nem várható nagy újdonság a hétvégén sem. A Ferrari tavalyi negyedik és ötödik helyezése annyiban lehet reális, hogy Charles Leclerc jöhet be valamelyik helyek egyikére, de Vettel továbbra sem várható a mezőny elejére. A helyzet egyre jobban elmérgesedik a csapat és a német pilóta között. Gerhard Berger egykori Forma-1-es pilóta szerint jobb lenne, ha már most szétválnának az útjaik. Ami most játszódik a maranellói istállónál, az sem a csapatnak, sem a pilótának nem tesz jót.
A verseny és a pálya
Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A 66-körös Spanyol Nagydíj augusztus 16.-án 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot még mindig Daniel Ricciardo tartja 2018-ból, ideje 1 perc 18,441 másodperc. 2019-ben Lewis Hamilton révén Mercedes-siker született Spanyolországban. A brit pilóta győztes ideje 1:35:50.443 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg Max Verstappen (Red Bull) lett a harmadik.