Idén minden jelentős babért a Porsche aratott le a World Endurance Championship nevű bajnokságban, a pilóta- és konstruktőri cím mellett a Le Mans-i győzelmet is, de az ideit megelőző 15 évben a sportágat domináló Audi jövőre visszavágásra készül – a fegyver pedig az R18-as névre keresztelt versenyautó lesz.
Az LMP1-es kategóriába tartozó versenyautó kitart a dízelmotort mellett, a 4,0 literes V6-os blokk működését optimalizálták, de ennél fontosabb újdonság a teljesen új hibrid rész – az idei versenyautón mechanikus (lendkerék) energiatárolást használtak, jövőre lítium-ion akkumulátorra bízzák ezt a munkát -, és természetesen az aerodinamikát is módosítják, amire a keskenyebb, hosszabb és magasabb orr a szemmel látható példa.
A Volkswagen konszern botránya annyiban érinti az Audi jövő évi terveit, hogy a Porschéval együtt csak két autót indítanak az idei hárommal ellentétben. Az új Audi R8-asból készített GT3-as versenyautó fejlesztése a terveknek megfelelően halad, itt azzal a kellemes problémával szembesült a gyár, hogy az eredetileg tervezett 45 autó nem lesz elég, a darabszám növelésén fáradoznak a mérnökök. Az egyes DTM-hétvégék betétfutamaként megrendezett Audi Sport TT Cup bajnokságban jövőre már nem 18, hanem 20 autó áll rajthoz, most folyik a pilóták kiválasztása, 35 országból 135 nevezést kapott az Audi.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!