Háromajtós karosszériával rendelkezik a Citroën C3 WRC, a hátsó oldalablakokat azonban változtatások nélkül vették át az utcai ötajtósról, ezért tűnik formailag azzal rokon autónak az 1875 mm széles versenyautó. A franciák már tavasszal elkezdték a tesztelést, tíz alkalommal összesen 9500 km-t mentek a kocsival, amely december 13-án kapta meg az FIA-homologizációját.
Az 1,6 literes négyhengeres turbómotor közeli rokona annak, ami a C-Elysée WTCC versenyautóban is szolgált, jelen esetben 380 LE/400 Nm a teljesítménye 36 mm-es szűkítőval és 2,5 bar-os töltőnyomással. Egy évadban autónként három motort lehet használni, nagy szerepe lesz tehát a tartósságnak. Fontos eltérés az eddigi DS3 WRC-hez képest, hogy a rugóstagokat nem függőlegesen, hanem megdöntve építik be, így nagyobbak a rugóutak. Visszatér a Xsara és DS4 WRC-n alkalmazott elektronikus központi differenciálzár, azonban most nem előre programozzák azt, hanem a vezető állítja menet közben a nyomaték elosztását.
Apró figyelmesség a formatervezők részéről, hogy az ajtókba épített karbonból készített extra védőréteget úgy alakították ki, mintha azok az utcai változat Airbump betétei lennének. Versenytől függően két-négy autót indít majd a Citroën, a két állandó páros Kris Meeke/Paul Nagle és Craig Breen/Scott Martin, rajtuk kívül még Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau és Sheikh Khalid Al Qassimi/Chris Patterson jutnak majd szerephez.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!