Még 2017 elején debütált a Hyundai i20 WRC, amely most, az utcai autó után egy évvel szintén átesik a generációváltáson – megvárták a Rally1-es szabályzatot az új autóval. Egyedül az 1,6 literes turbómotor származik az elődből, egyébként minden, még az alapot jelentő acélcső vázszerkezet is új fejlesztés.

A négyhengeres turbómotor munkáját a Kreisler Electric által szállított 136 lóerős villanymotor segíti, amivel rövid ideig kb. 500 lóerőre emelkedik a rendszerteljesítmény; az akkumulátort külső töltéssel és fékenergia-visszatermeléssel táplálják. Hiába a nagyobb teljesítmény, a WRC-hez képest a Rally-1-es szabályzat kb. 70 kg-mal nagyobb tömeget hoz, korlátozzák a kerekek rugóútját, és egyszerűsítik a hajtásláncot a központi differenciálmű elhagyásával, a szekvenciális váltó 5 fokozatú.

A Hyundai Motorsport összesen 3 i20N Rally1-est indít a Rali-világbajnokságon, a 11-es rajtszámú autóban a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, a 8-as rajtszámúban az Ott Tanak/Martin Järveoja párosok versenyeznek majd, a harmadik autón az Oliver Solberg/Elliot Edmondson és Dani Sordo/Cándido Carrera párosok osztoznak majd.

https://twitter.com/HMSGOfficial/status/1480494630466691077