Matthias Ekström főállásban az Audi egyik versenyautóját vezeti a DTM-sorozatban, civilben meg a ralikrossz szerelmese. Már évek óta versenyez saját építésű autóval ebben a versenysorozatban, és hamarosan bevetésre kész a legújabb alkotás, amelyhez egy Audi S1-es karosszériáját vették alapul.
Alaposan kiszélesítették a kerékjáratokat, elég brutálisan vágtak szellőzőnyílásokat a hátsó sárvédőkbe, meg hatalmas hátsó szárnyat kapott a csomagtérfedél, de ezeken felül nem nagyon nyúltak a megjelenéshez. A technikáról annyit árultak el, hogy a kerekeket az OZ Racing készíti, a felfüggesztést Öhlins elemekkel rakták össze, és a Pagid adja a fékbetéteket. A motorról már elmondták, hogy a 2,0 literes négyhengeres turbó 600 lóerős teljesítményű, és mind a négy kereket hajtja.
„Idén az a terv, hogy a lehető legtöbb fejlesztést és tesztelést elvégezzük. Természetesen a legjobb autót akarjuk megépíteni. Édesapámnak köszönhetően a rallikrossz-paddockban nőttem fel, és nagyon izgulok, hogy idén a Supercar kategóriában indulhatok” – nyilatkozta Mattias Ekström. Azt nem árulták el, mikor lesz az EKS S1 RX első éles bevetése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!