A 2008-as szezon végén az akkori gazdasági visszaesésre hivatkozással szállt ki a Subaru a WRC rali-világbajnokságból, de a jellegzetes kék-sárga autói mind a mai napig legendának számítanak – az Egyesült Államokban ráadásul nem állt le a motorsport-program, ott még mindig indul gyári csapat a raliversenyeken. Augusztus végén debütál majd a legújabb Subaru WRX raliautó az Ojibwe Forests Rally-n, ahol Brandon Semenuk-nak Keaton Williamsnavigál majd, a 2024-es szezonban a második gyári Subarut Travis Pastrana vezeti majd – a navigátorát később árulják el.
Az aktuális Subaru WRX karosszériáját úgy erősítik meg, hogy a ponthegesztések helyett végig varratokat húznak, és természetesen az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet is beépítenek. A karosszéria külsején az erősen kiszélesített kerékjáratok, a motorháztetőre vágott extra szellőzőnyílások és a hatalmas hátsó szárny jelenti a változást. Újdonság még, hogy a karosszéria kék alapszíne matt, míg a sárga díszek fényes lakkot kapnak.
Az USA-ban létező Open 4WD kategóriának megfelelően a 2,0 literes turbómotor 33 mm-es szűkítőt kap, a töltőnyomást 1,5 bar-ban maximalizálják, így a teljesítmény 335 LE, a nyomaték 517 Nm. A 6 fokozatú váltót a Sadev készíti, a felfüggesztés megépítésénél az R53 Suspension cég segítette a Subarut.