Kár reménykedniük a Prius-tulajoknak, nem fog felgyorsulni az életük annak következtében, hogy ilyen elképesztő rendszerteljesítményű hibridet is tud már a Toyota; a TS040 Hybrid nem utcai autó, hanem hosszú távú futamokon induló versenygép.
Nem egyszerűen csak új karosszériába csomagolták a tavalyelőtt-tavaly már indított technikát, hanem teljesen új autót készítettek a mérnökök. A legfontosabb változás, hogy immár az első tengelynél is hajt egy elektromotor, azaz összkerékhajtású lett a gép. A belső égésű motor egy 3,7 literes, szívó V8-as benzines 520 lóerős teljesítménnyel, és van még két – egyenként meg nem nevezett teljesítményű – elektromotor is, ami további 480 lóerőt ad. Utóbbiak energiaellátását kondenzátorok biztosítják.
Lassításkor az elektromotorok a mechanikus fékrendszer mellett működnek generátorként, és töltik a kondenzátorokat, amiből aztán kigyorsításkor kivonják azt – a benzinmotor nem vesz részt ebben a folyamatban. Az új autóval egyszerre a Toyota bejelentette a pilótáinak névsorát is. A 7-es rajtszámú autót Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Nakajima Kazuki vezeti majd, a 8-as rajtszámúban Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi foglal helyet. A két autó részt vesz majd az április 20-án, Silverstone-ban induló 2014-es FIA World Endurance Championship-ben, és persze Le Mans-ban is rajthoz állnak majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!