A Mercedes-AMG GT R autóból indultak ki a mérnökök amikor az új, az FIA GT4-es előírásainak megfelelő versenyautót elkészítették. Az AMG számára fontos lépés az új ügyfél-versenyautó bemutatása, hiszen korábban csak a GT3-as kategóriában voltak jelen, a GT4-es ennél egy fokkal olcsóbb és így népszerűbb is világszerte.
Noha a 2017-es Spa Francorchampsi 24 Órás versenyen bemutatják az új kupét, csak 2018 elején kapják meg autóikat az első megrendelők, az idén még tesztelik az újdonságot, a terv szerint 30 000 km-t tesz meg három prototípus versenykörülmények között (versenyeken indulnak, de nem szerepelnek az értékelésben), így rögtön egy kiforrott versenyautóba ülhetnek majd bele a vásárlók. Az első fordulón már túl vannak, a Lausitzringen egy 30 órás padlógázas száguldást teljesített probléma nélkül az új gép.
A váltó a hátsó tengelyen helyezkedik el, de itt egy hatfokozatú, pneumatikusan vezérelt szekvenciális egységről van szó, a karosszéria alapja ugyanaz az alumínium térváz, mint az utcai autónál, az egyedi karosszériaelemeket karbonból készítették. A 24 órás bevetésekre is felkészítik a Mercedes-AMG GT4-est, ezért a kormányon található kapcsolók hátulról megvilágítottak, így sötétben is könnyű a kezelésük, felár ellenében légkondicionáló is kérhető. A 4,0 literes V8-as biturbó alaphelyzetben 510 LE/600 Nm teljesítményű, de az adott versenykategória szabályzatának megfelelően lehet ezen csökkenteni, a biztonsági felszerelésekkel (bukókeret, tűzoltóberendezés) együtt 1390 kg a minimális tömeg. A 100 km/h-s sebességet kevesebb, mint 4 másodperc alatt éri el a Mercedes-AMG GT4-es, amelynek végsebessége meghaladja a 250 km/h-t – itt a választott áttételezés a leginkább befolyásoló tényező.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!