Május 27-én, 86 éves korában elhunyt Erik Carlsson, aki a Saab versenyzőjeként és később a reklámokban Mr. Saab-ként lett ismert. Sógora, Sir Stirling Moss azt nyilatkozta róla, hogy „A legjobb nem-mechanikus dolog, ami Trollhättanból jött.”

Norton motorkerékpárral kezdett versenyezni, majd egy Volvo PV raliautó navigátoraként folytatta, csak ezt követően ült át a vezetőülésbe, természetesen egy Saab 92-es volánja mögé, amelyet egy anyagi nehézségekkel küzdő gazdálkodótól vásárolt. Első versenyén rögtön egy zöldségeskertbe esett, amikor az éjszakai szakaszon kialudtak a lámpái és elnézett egy kanyart; a navigátora, Stan Helm hozta helyre a világítást, és megnyerték a kategóriájukat. 1954-ben már svéd bajnok lett egy ex-gyári Saab 92-es versenyautóval, amellyel hólánc nélkül indult a havas Rikspokalen futamon is, (mondván az sokat vesz le a 36 lóerős teljesítményből), amelyet meg is nyert. Ekkor figyelt fel rá a Saab gyár, és alkalmazta. Először is tesztpilótaként.

1959-ben elvették tőle a Rali Európabajnoki címet a Portugál Ralin – nem fekete, hanem fehér rajtszám volt az autóján, amiért nem 25, hanem 50 büntetőpontot kapott, mondván mindkét oldalon hibázott. Monte Carlo-rali és RAC rali győzelmekkel kárpótolta magát. Az 1962-es RAC ralin eltört a raliautójának egyik hátsó lengőkarja, egy, az út szélén leparkolt Saab 96-osból kiszerelte a hibás alkatrészt, és egy cetlit hagyott a szélvédőn a tulajdonosnak, hogy keresse majd meg a verseny után – életre szóló barátság lett a dologból. Nem véletlen, hogy Erik On The Roof Carlsson volt a beceneve, hiszen nagyon sok alkalommal végezte tetőre borulva autójával, amelyből aztán egy ásványvíz-hirdetés is készült.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!