Az FIA az 1997-es szezonban vezette be a korábbi A kategóriás autók helyett a World Rally Car-szabályzatot, a japán Subaru gyár a brit Prodrive céget bízta meg az új autó fejlesztésével és gyártásával is. A David Lapworth által vezetett csapat egész 1996 során dolgozott az autón, amelyet aztán a szezon utolsó versenyén, a Katalán Ralin bemutattak a sajtónak és a nagyközönségnek– az itt látható példányt.
Colin McRae csak tesztelt az autóval, amelynek első éles bevetésére 1997 januárjában került sor, amikor Piero Latti-val a volánja mögött megnyerte a Monte Carlo ralit. Alaposan átrendezték a motorteret a WRC autónál, az intercooler a kocsi elejébe került, a légszűrődoboz a sárvédő mögé – mindez azért, hogy javítsák a motortér hőháztartását. Az 1994 köbcentis boxermotor turbójához nem nyúltak, de a szívó- és kipufogósort módosították, már ez is elég volt a szabályzatban megengedett 300 LE csúcsteljesítmény eléréséhez. Azért döntöttek a kétajtós Impreza karosszéria mellett, mert az sokkal merevebb volt a négyajtósnál.
A PROWRC97001 alvázszámú autót még 1997-ben eladták, az 1998-as szezonban már a Procar of Italy istálló indította, 1999-ben a Rally di Monza versenyen a motorkerékpáros világbajnok Valentino Rossi indult az autóval. Az utolsó nemzetközi bevetése 2001-ben volt a Svéd Ralin, ezt követően 2002-2007 között az ír bajnokságban versenyzett. Ezt követően került magántulajdonba az autó, az új tulajdonos mielőtt Nagy-Britanniában forgalomba helyezte volna az autót a Prodrive műhelyben felújíttatta azt. A egykor az autót megépítő szakemberek csodálkoztak azon, hogy noha több sérülést is szerzett az évek során, de még az eredeti karosszériáját viselte. Gyári alkatrészekkel tökéletes állapotúra állították vissza a Subaru Impreza WRC-t. Az H&H Classic Car Auctions október 14-én árverezi el az autót, a becsült leütési ár 74-87 millió Ft.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!