Noha sikeresnek ítélte meg a 2022-es Dakar Ralin debütáló RS Q e-tron villanymotoros tereprali-versenyautóját az Audi, a mérnökök már akkor is érezték, hogy optimalizálásra van szükség. Nem a meglévő konstrukciót módosították, hanem teljesen új autót építettek – azért nem kapott új nevet a gép, csak a kiegészítő E2-es utótagot, mert a technikához (amelyet a szabályzat korlátoz) nem nyúltak.
Amíg korábban a karosszéria alá rejtették a kerekeket, az RS Q e-tron E2-esnél azok már a karosszérián kívül találhatóak, az utasteret viszont kiszélesítették – aerodinamikailag sokkal jobb kialakítást tesz lehetővé ez a felépítés, a 15%-os megtakarítás a fogyasztásban (hatótávolság) jelentkezik, hiszen a végsebességet az előírások szabják meg 170 km/órában. A szabályzatban 2 tonnáról 2,1 tonnára emelték a minimum-tömeget, de ez még mindig több tucat kg lefaragását követelte meg a mérnököktől, végül úgy sikerült elérni a céltömeget, hogy a tömegközéppontot is sikerült alacsonyabbra vinni.
A hatótávnövelőként működő 2,0 literes turbómotorhoz és a hajtómotorokhoz nem nyúltak, de a teljesítményelektronika működését finomították, a sivatagi száguldásnál előfordult, hogy a hirtelen tehermentesülő keréknél hatalmas többletterhelés jelent meg – ezzel számoltak a mérnökök, a technika kibírja –, ennek a mértékét mostantól az FIA szabályozza 2 kJ-ban, ehhez alkalmazkodik a finomabban működő szabályozó. A kiegészítő rendszerek – szervorásegítés, légkondicionáló – működését a tapasztalatok alapján optimalizálták, például a légkondinál visszatérő hiba volt, hogy a nagy hűtési teljesítmény miatt megfagyott a hűtőközeg.
Könnyebb lesz a vezető és a navigátor dolga az üzemmódválasztó jóvoltából, ami itt igazából a visszajelzőket és a digitális menüket érinti, tehát Stage azaz gyorsaságin a hűtőkörök, esetleg előírt sebességkorlátok vannak a középpontban, Road módban klasszikus műszeregységet lát a sofőr irányjelző-visszajelzőkkel, ilyenkor tolatókamera is van. Error módban diagnosztizálni lehet a fedélzeti rendszereket, a Settings-et választva a mérnökök számára hasznos részletes információk is megjeleníthetőek. Könnyebben lehet kereket cserélni az Audi RS Q e-tron E2-esen azáltal, hogy több a hely kerekek körül, és a 10 küllős felnit is könnyebb megfogni versenykesztyűben.