Az Audi Sport belépőmodellje a TCR-kategóriába tartozó versenyautó, az RS3 LMS a legsikeresebb ügyfélautója az ingolstadtiaknak, 180 példányt értékesítettek az elődből, amelyek 1051 versenyben 764 dobogós helyezést – ebből 279 győzelem – gyűjtöttek. Ezt a sikert akarják megismételni a most bemutatott új generációval, amelynek a különlegessége, hogy azt teljes egészében digitálisan fejlesztették.
Ezúttal nem tesztelték szélcsatornában az aerodinamikai csomagot, hanem folyadékdinamikai számítások alapján digitálisan végezték a fejlesztést, a karosszérialemezek szélesítésével növelték a karosszéria szélességét, ami hatékonyabbá teszi az aerodinamikai csomagot, a kocsi orrán elhelyezett légbeömlők növelik a hűtőkre áramló levegő mennyiségét. A TCR-szabályzatnak megfelelően az EA888 2,0 literes turbómotor hardvere megfelel az utcai erőforrásnak, egyedül a kipufogórendszer és a hűtőrendszer tér el, a csúcsteljesítmény 340 lóerő. A Hewland által gyártott hatfokozatú szekvenciális váltó 800 grammal könnyebb a korábbinál. Az Audi Sport már megkezdte a második generációs Audi RS3 LMS versenyautók gyártását.