Noha a Volkswagen konszern korábban úgy döntött, hogy a jövőben az elektromos versenyzésre koncentrál, a Cupra márka még bemutatott egy benzinmotoros versenygépet is az új Leon alapján. A Competición kivitel első kerekeit 340 lóerős (410 Nm) 2,0 literes turbómotor hajtja, a váltó hatfokozatú szekvenciális, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,5 másodpercig tart és 260 km/óra a csúcssebesség. Kiszélesítették a karosszériát az aerodinamikai csomag miatt, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul multilink felfüggesztésben sok paraméter állítható és különösen könnyű alkatrészeket használnak.
A világ első akkumulátoros-elektromos TCR versenyautója a most bemutatott Cupra Leon e-Racer, amelyet négy villanymotor hajt. A rendszerteljesítmény 680 lóerő, a rendszernyomaték 960 Nm, a folyadékhűtésű akkumulátor 65 kWh kapacitású. Egyedi aerodinamikai csomagot készítettek ennek a versenyautónak, megszüntették a hűtőrácsot és extra légcsatornák vezetik ki a levegőt a sík padló alól a tapadás javítása érdekében. A 2021-es évben induló Pure ETCR bajnokságban áll majd először rajthoz az e-Racer, amely a Cupra versenyprogramját jelenti, a benzines Competición-t ügyfeleknek értékesítik, nem indulnak vele gyári csapatként.