Idén egy különleges versenysorozatban, az IRC-ben (Intercontinental Rally Challenge) próbálja ki magát ifjabb Tóth János és navigátora, Bahor Bea. A hétszeres magyar bajnok egy vadonatúj Peugeot 207 S2000-es volánja mögé ül. A tervek szerint a sorozat kilenc futama közül hármon ( a belga, a cseh és az olasz viadalon) vesznek részt, ezen kívül rajthoz állnak a Miskolc-ralin és a csapat lehetőségeihez mérten még egy hazai futamon is, az év vége felé.
– Mindig is az volt a vágyam, hogy külföldön versenyezzek, de erre eddig nemigen adódott lehetőség – mondta ifjabb Tóth János. Igaz, azt is hozzátette: nem lesz könnyű dolga, hiszen a Peugeot 207 S2000-es alapjaiban más, mint a World Rally Carok, amelyeket az utóbbi években vezetett. A legfőbb különbség a motorok működésében van: a WRC-ket nagy nyomatékkal rendelkező, erős turbómotorokkal látják el, míg a Szuper 2000-ben szívómotor van, amelynek nyomatéka a WRC-ének a fele és 30-40 százalékkal gyengébb is.
Ami a hazai sorozatot illeti, ifjabb Tóth számára szokatlan lesz, hogy ezúttal valószínűleg nem tud majd a győzelemért küzdeni. A Peugeot 207 Szuper2000-essel ez valószínűleg nem fog összejönni, de ha hinni lehet az előzetes információknak, akkor közvetlenül a WRC-k mögött azért lehet vele keresnivalója.
– Nagyon kíváncsi vagyok, hol helyezkedik majd el a Szuper2000-es a magyar mezőnyben, bár azt mondják, hogy gyorsabb, mint egy N-csoportos autó – mondta ifjabb Tóth. – Persze, ezeknek az autóknak elsősorban ott van esélyük a sikerre, ahol hasonló kaliberű versenygépek versenyeznek. Ilyenek az IRC-futamok. Az autó ezeken a versenyeken a győzelemre is esélyes, meglátjuk, mi mire leszünk képesek vele…”