Mint ismeretes, a versenybíróság pénteki bejelentése szerint a hagyományoknak megfelelően a szenegáli terepen megrendezésre kerülő vasárnapi rövid szelektív már nem számít bele a verseny értékelésébe, így az utolsó fontos menet a mauritániai Akjoujt és Tenadi között bonyolított 201 kilométeres száguldás volt. A magyar kamionpilótát és két állandó bajtársát, Czeglédi Péter navigátort és Ács László főszerelőt a nyitószakasz megnyerése óta elképesztő balszerencse sújtotta: defektek sorozatával, váltócserével, kisebb motorproblémával, az utóbbi napokban pedig már a Scania-versenygép hátsó futóművének sérülésével is dacolniuk kellett.

Miután a szervizcsapat végigdolgozta a csütörtökről péntekre virradó éjszakát, hogy kijavítsák a 402-es rajtszámú monstrumot, a sérülések olyan súlyosak voltak, hogy ezt csak részlegesen sikerült megoldani. Kovácsék félbeszakították a pénteki menetet, így a csapat folytathatta a munkát, de a legénység jobbnak látta nem kockáztatni: „Mentünk valamicskét, de sajnos nagyon hamar rá kellett döbbennünk, hogy nincs értelme rizikózni” – mondta a pilóta. „Ezt a futómű-sérülést csak otthon, műhelykörülmények között tudjuk majd orvosolni, így bármennyire szerettünk volna még egy jót autózni, erről sajnos kellett mondanunk. Fájt is a szívünk, mivel tavaly ugyanezen a szakaszon tetemes hátrányból sikerült a saját javunkra fordítani az Elisabete Jacintóval a kategória-ezüstéremért folytatott harcot. Most ismét jön egy nagy adag időbüntetés, amelyből már így is annyi van, hogy sosem fogy el, de legalább ott lehetünk a Rózsaszín-tó partján és az előző öt indulásunkhoz hasonlóan kitűzhetjük majd a magyar nemzeti lobogót.”


 
A Kamaz gyári csapata az utolsó mért szakaszra nem tiltotta meg a versenyt a kamionos kategóriában élen álló két egységének: ennek jegyében a metángáz-hajtású járgánnyal Szergej Kuprijanov ismét gyorsabbnak bizonyult a korábbi győztes Anton Shibalovnál, a pilóta erőfeszítései azonban nem bizonyultak elegendőnek. Shibalov 2013 után újabb győzelmet könyvelhet el Afrikában. A két Kamaz mögött összesítésben a tatrás cseh menő, a korábbi háromszoros győztes Tomas Tomecek végzett, míg a kilenc indulóval elstartolt mezőnyben Elisabete Jacinto zárt a 4. helyen. Kovácsék a temérdek időbüntetéssel együtt is a 6. helyre rangsorolták. Az autósoknál Jean Antoine Sabatier újabb szakaszgyőzelemmel ünnepelhette autóversenyzői pályafutásának első nagy győzelmét, a Bugga One prototípussal induló francia pilóta ráadásul ezzel legendás honfitársa, Jean Louis Schlesser nyomába lépett, ugyanis az idei versenyen már teljes egészében főszervezőként tevékenykedő Schlesser az első hat Africa Eco Race-t magabiztosan nyerte. A kategóriában két kazah egység zárt a francia mögött: a toyotás Kanat Shagirov és a Humerrel induló Jurij Sazonov minden bizonnyal hazájuk történetének eddigi legnagyobb autósport-sikerét érték el. Motoros fronton sem történt érdemi változás: Pal Anders Ullevalseter simán nyerte a zárószakaszt, megpecsételve ezzel a végső győzelmet. Az északi klasszist az összetettben Robert Theuretzbacher követi: a verseny során három szakaszgyőzelmet is arató osztrák nagyot esett a napi finishez közeledve, de sajgó fejjel is elégedetten nyugtázta pályafutása eddigi legjobb eredményét. A kategóriában a magát busmannak becéző namíbiai Ingo Waldschmidt végzett a 3. helyen.

A 2015-ös Africa Eco Race céljában a következőket mondta Kovács Miklós: „Végre itt vagyunk Dakarban, a Rózsaszín-tó partján. Őszintén bevallom, hogy voltak olyan pillanatai az utóbbi két hétnek, amikor megfordult a fejemben, hogy nem jutunk el idáig, de nem adtuk fel. Megfogadtuk az indulás előtt, hogy történjék bármi, ezúttal is elhozzuk hazánk lobogóját ide, így ez legalább ad némi elégedettséget. Egy ideig fogunk töprengeni azon, hogy a nyitószakasz megnyerése után miért alakult ennyire balszerencsésen számunkra ez a mostani verseny. Biztos, hogy tehettünk volna mi is többet, de nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a kamionos győztes Shibalov és mások is kihangsúlyozták, hogy a verseny sokkal keményebb volt most, mint akár tavaly vagy két éve. Erre rátett még egy lapáttal az is, hogy egyre nagyobb a versengés a kamionosok között, az ellenfelek egyre nagyobb léptékben fejlesztenek, fokozódik az iram is, ez pedig minden eddiginél jobban megviseli a technikát. Egy olyan privát csapatnak, mint a mienk, nem könnyű tartani a lépés fél- vagy teljes egészében gyári támogatású versenyzőkkel. Ez most így alakult, igyekszünk tanulni belőle, aztán pedig meglátjuk, hogy mit hoz a jövő.”


 
A Kovács, Czeglédi, Ács triót a DAF szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Kovács Tibor és Rendvai László hármas, valamint Mészáros Sándor csapatmenedzser segítette a 2015-ös Africa Eco Race-en.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!